חדשות בארץ

וירוס מבוקש לסיוע בריפוי מחלות מעיים נמצא בביוב בירושלים

מאות אלפי מקרים של חיידק מעיים, לא הגיבו לטיפול האנטיביוטי והמחלה הסתבכה. כעת מצא צוות מחקר את החיידק - בביוב בירושלים. החיידק ישמש לטיפול עבור מקרים שהאנטיביוטיקה לא מסוגלת

אא

חולים אושפזו בבתי חולים כשהם סובלים מחיידק שלא ניתן לטפלו באמצעות אנטיביוטיקה. צוות חוקרים באוניברסיטה העברית עמל על ניסיון למציאות פיתרון עבור המאבק בחיידקים שאינם נכנעים לטיפול האנטיביוטיקה, ונדהם לגלות כי בנוסף להמצאו בגופם של המאושפזים, נמצא החיידק לו נזקקו, בביוב בירושלים.

מדובר בחיידק מעיים שכיח שנמצא בגוף האדם ועלול להוות סכנת חיים. לעתים הוא מסתיים בתופעות מעיים שגרתיות, אבל עלול להגיע לדם ולהוות אסון. 20 אלף אמריקאים לא הגיבו לטיפול בחיידק, ומאות אלפי מקרים הסתבכו. תוצאות המחקר פורסמו לפני כמה ימים בכתב העת המדעי AEM . ד”ר רונן חזן, מיקרוביולוג, הסביר כי כבר בחודשים הקרובים, “ננסה את החיידק על חיות, ואז אולי נוכל לעבור לטפל באנשים. אם הכל יצלח, כמו שזה נראה בינתיים, נוכל לספק מענה חדש למחלה, וזה יוכל להקטין את מקרי המוות ממנה”.

“ההנחה היא שלכל חיידק יש כ־ 200 פאג’ים שיכולים להוות נוגדן אליו. החוכמה היא לאתר אותם”, מסביר חזן, “כשהומצאו האנטיוביוטיקות, זנחו את הפתרון הזה, אבל כעת, כשהן הופכות ליעילות פחות בחלק מהמקרים, החלטנו לנסות לחזור אליה. היום יש לנו גם יותר כלים לבדוק את הגנים של הווירוסים ולוודא מראש שהם אינם אלימים ומסוכנים, דבר שפחדו ממנו בעבר”

תגיות:וירוסחיידקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה