השבת של גולן אזולאי + שיר במתנה

הוא מבשל בעצמו את המאכלים לשבת, ממחיז את פרשת השבוע להצגה ביחד עם בני משפחתו, שר על שולחן השבת את "אשת חיל" לפי הלחן שלו. קבלו שאלון שבת, וגם את "אשת חיל" מתוך אלבומו החדש של גולן אזולאי, להורדה בחינם

אא
השבת מבחינתי היא... מתנה גדולה מבורא עולם. זמן שבו אני נמצא עם המשפחה, בשקט, עם המתיקות שמתפשטת לי בכל הגוף. אני חי משבת לשבת, באמת. מחכה לה כל השבוע. אני גם מבשל לשבת את הבשרים, ואשתי את התוספות.
 
סדר היום שלי בשבת... קודם כל, משתדל לעשות קניות בשישי בבוקר, כדי שהאור של השבת ישרה על מוצרי המזון, כך לפי הבן איש חי ולפי האר"י הקדוש. אני מבשל, מסדר את הנרות להדלקה לאשתי, מתקלח, לובש חולצה לבנה, הולך לבית הכנסת עם הילדות. אחרי שחוזרים שרים את "אשת חיל" לפי הלחן שלי כפי שמופיע בדיסק, ולפעמים גם רוקדים מסביב או ליד השולחן. ואז מקדשים, מברכים, אני נושא דבר תורה, ולפעמים גם ממחיזים את פרשת השבוע בהצגה. זה כשאני לא עייף מדי. ואז אני הולך וקורא קצת מוסר, קצת ליקוטי מוהר"ן, קצת פרשת השבוע. למחרת בבוקר אני הולך לבית הכנסת, מגיע הביתה, אוכלים, מדברים, משחקים עם הילדים, מטיילים, ואז הולכים לישון. אני קם למנחה, ערבית, ויוצאת השבת. בדרך כלל אני כותב שירים בצאת השבת, כי אז אני מלא בכוח וברצון ובגעגוע לנגן. רוב השירים שלי נכתבו במוצאי שבת.
 
בית הכנסת שלי... מתחלף. אני נע בין האשכנזים לספרדים כל הזמן. האשכנזי נמצא ממש ליד הבית, והספרדי רחוק יותר. לכן אני הולך לספרדי כשאני מספיק מבחינת הזמן. עכשיו גם פתחו אצלנו בית כנסת של חב"ד, ואני שותף בהקמה. אז אני מתפלל גם שם.
 
חומר הקריאה שלי... הלכות של הבן איש חי, רבי נחמן, ליקוטי מוהר"ן, מעשיות. קורא את הפרשה עם פירוש רש"י, וגם את ספר פרשת השבוע של חיים סבתו. בנוסף ישנו "מעיינה של תורה" - כרך מלא ליקוטים ופנינים על פרשת השבוע. אני קורא גם הלכות שבת בילקוט יוסף, וקורא גם את עלוני השבת, ולפעמים גם דבר מלכות של הרבי מליובאוויטש.
 
אצל המשפחה המורחבת... אצל ההורים שלי בערד השבתות מתוקות. יש שם קהילה מתוקה. מיד כשאני מגיע אני מרגיש שהכל אצלי נמס. שם אני חוזר אחורה בזמן. אמא שלי מכינה את הסלטים שאני אוהב במיוחד, ובכלל כיף לנו שם.
 
כשיוצאת השבת, הדבר הראשון שאני עושה הוא... הבדלה (צוחק). מכינים טוסטים בתור סעודה רביעית, ואני ישר פותח את המחשב, בודק מה הולך להיות בשבוע הבא בעבודה. משכיבים את הילדים, ואז אני מנגן.
 
 

 

תגיות:השבת שליגולן אזולאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה