הרב יצחק זילברשטיין

הקשיש התפרץ לכביש ונדרס למוות ע"י היהודי. בהמשך התגלה: היתה זו מחיית עמלק

בבית המשפט הוברר כי הקשיש לא עבר במעבר חציה, אלא התפרץ לכביש הסואן מבין מכוניות חונות, באופן שלא היתה לנהג אפשרות לעצור, ולכן הזקן הוא אשר גרם למותו. בהמשך הגילוי אודות זהותו היה מצמרר...

אא

מעשה מרתק אירע לאחרונה, ביהודי נכבד מארה"ב שבנסיעתו באחד מכבישי ניו-יורק, פרץ לפתע זקן אל הכביש והנהג שלא הבחין בו, העיף אותו אל מותו.

בבית המשפט הוברר כי אין בו אשם, מאחר שלא עבר הזקן במעבר חציה, אלא התפרץ לכביש הסואן מבין מכוניות חונות, באופן שלא היתה לנהג אפשרות לעצור, ולכן הזקן הוא אשר גרם למותו.

מכל מקום הדבר העיק נורא על מיודענו. כלום מילתא זוטרתא היא נטילת חייו של אדם, יציר כפיו של הקב"ה?

האיש לא שקט עד אשר הגיע למעונו של מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א, סיפר את סיפורו לפרטיו, וביקש לשאול מה עליו לעשות בכדי לכפר על איבוד הנפש שנגרם על ידו.

"הסר דאגה מליבך" - אמר מרן שליט"א - "הרי נאמר 'מחֹה תמחה את זכר עמלק'. קיימת איפוא מצוה במחיית הזקן".

האיש התקשה מאד להבין מה עומד מאחורי דברי הגר"ח. וכי כל הגויים הדרים בניו-יורק הינם זרע עמלק ויש מצוה למחותם? אך מכיון שהיתה לו אמונת חכמים, לא שאל שאלות, וקיבל את דברי הרב, על אף שהיו כחידה סתומה, שאפילו בני ביתו של הרב לא הבינו את פשרה.

כעבור תקופה ארוכה, הציעה אשת אותו נכבד, שבכדי להקל על ייסורי נפשו, כדאי להם לעקור דירתם ולעבור לדירה אחרת ועם שינוי האווירה, אולי מצפונו ישקוט. וכך מצאו בני הזוג את עצמם רוכשים את ביתו של זקן שנפטר לא מכבר, מאת יורשיו שמכרו את הבית והתחלקו בשלל. 

לאחר זמן מה, בעודו בקומת המרתף בבית, גילה להפתעתו מעל אחד הארונות קופסא תחובה ומוסתרת. הנה פותח האיש את הקופסא ומגלה לתדהמתו אוצר נדיר של מסמכים ותמונות. כמעט שאחזו השבץ, כאשר הבחין שלמרבה הפלא, האיש המופיע בתמונות, שבעצם היה בעל הבית הקודם, הוא לא אחר מאשר אותו זקן שדרסו... תמונתו ושמו הופיעו על גבי המסמכים, והתברר כי אין זה אלא קצין אס.אס. שהיה ממפקדיה האכזריים של הצבא הגרמני בזמן מלחמת העולם השניה!!!

בנבירה נוספת בארגז הגדול, גילה האיש לנגד עיניו מסמך מרטיט: רשימה שמית של כל אלו שנטבחו ונהרגו ישירות על ידי הקצין. רשימה זו כללה יהודים רבים מעיירות שונות. התחיל אותו יהודי לעבור על הרשימה, ולפתע אירע המדהים מכל... בין השמות הרבים מצא מיודענו את שמותיהם של הוריו הי"ד, שנעקדו לפני שנים רבות בשואה האיומה, ולידם שם עיירתם! הוברר מעל כל ספק, שאכן מדבור בהוריו הקדושים, שנרצחו על ידי אותו זקן נאצי!

פלאי פלאים.

רק אז, הבין אותו צדיק את כוונתו של מרן הגר"ח, בנסיונו להרגיעו באומרו "הרי קיימת את מצוות מחה תמחה את זכר עמלק". לא סתם מצוות מחיית עמלק, אלא מחיית אותו עמלקי רשע שבמו ידיו טבח את הוריו היקרים...! 

לרכישת ספרי "והערב נא" הקליקו כאן.

תגיות:והערב נא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה