חדשות בעולם

דו"ח בריטי חדש: עלייה מדאיגה בהיקף האנטישמיות

על הממשלה הבריטית לדאוג לטפל בחומרה בממצאים המדאיגים. שנת 2014 הכפילה את מקרי האנטישמיות. ראש הממשלה דיוויד קמרון: אין הצדקה לגזענות ואנטישמיות"

אא

בריטניה צריכה לפעול באופן דחוף כדי להילחם בתופעת עלייה מטרידה במיוחד של אנטישמיות במדינה. יש לנקוט במאבק גם ב"שנאת הסייבר" שגוברת באינטרנט, כך עולה מדו"ח של חברי פרלמנט בריטים.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

"על אף שהקהילה היהודית מגוונת ובעלת פנים רבות יש בבירור חשש, חוסר ביטחון, בדידות ופחד בעקבות עלייה במספר התקריות מהקיץ ועקב האירועים בעולם", נכתב בדו"ח שפורסם היום (ב'). "צריך הבנה מתוחכמת יותר של האנטישמיות, יחד עם גבולות ברורים יותר של השיח המקובל".

בדו"ח מופיעות 34 המלצות, ביניהן מימון ממשלתי לאבטחת בתי כנסת, ובדיקת אפשרות לפעולות שימנעו את הפצת השנאה ברשת. בקיץ החולף, כך עלה, היו המילים "היטלר" ו-"שואה" בין 35 המילים הפופולאריות ביותר בטוויטר.

"שום חוסר הסכמה על מדיניות חוץ או פוליטיקה לא יכולה להצדיק אנטישמיות או צורה אחרת של גזענות, דעות קדומות וקיצוניות", אמר ראש המממשלה דיוויד קמרון בעקבות פרסום הדברים.

בשנת 2014 נרשמו 1,168 מקרי אנטישמיות ברחבי הממלכה הבריטית - מספר כפול מזה שנרשם שנה קודם לכן.

ברשויות מדברים על טיפול בדברים, שכן הנתונים החדשים מדאיגים בהחלט. "בריטניה ללא היהודים שלה לא תהיה בריטניה", אמרה תרזה מיי, שרת הפנים.

תגיות:בריטניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה