חדשות בעולם

ארה"ב: הנוצרים זועמים על אובמה. מדוע?

זעם בקרב קהילות הנוצרים בארה"ב על נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לאחר שזה ערך השוואה בין הטרור המוסלמי של ארגון דאעש ודומיו, לטרור הנוצרי של ימי הביניים ולמעשים נוראיים שננקטו אז 'בשם האל'

אא

סערה רבתי התעוררה בקרב קהילות הנוצרים בארה"ב, לאחר נאומו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, במסגרת כינוס שנערך השבוע. אובמה הצליח להרגיז את הנוצרים כאשר ערך השוואה בין הטרור האסלאמי של ארגון דאעש ודומיו לבין מעשי עוולה אכזריים שנעשו בעולם הנוצרי של ימי הביניים, בשמו של יש"ו.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

בדבריו התייחס אובמה גם לתקופות אחרות בהיסטוריה של ארה"ב, בהן הונהגה עבדות והפרדה גזעית, ולטענתו - מחוקקי חוקים אלו הסתמכו על 'אישורים אלוקיים', לצורך הצדקת מעשיהם הנפשעים. "משרות של אמונה משמשות הן ככלי לטוב של ממש, והן, מעוותות בשימושו של הרוע", התבטא אובמה בדבריו והוסיף כי מבצעי מעשי הטרור בפקיסטן ובפאריס הם אנשים "המתיימרים לחזק את האסלאם, אולם בפועל – בוגדים בו".

הנוצרים זועמים על אובמה (צילום: פלאש 90)הנוצרים זועמים על אובמה (צילום: פלאש 90)

"זוהי הפעם הראשונה אי פעם, שבה אני שומע נשיא מתבטא באופן כה תקיף", אמר ג'ים גילמור, המושל לשעבר של מדינת וירג'יניה. "אובמה העליב כל נוצרי מאמין בארה"ב. אובמה לא מאמין באמריקה או בערכים שכולנו חולקים".

לדברים הגיב אף נשיא האתיקה הבפטיסטית, ראסל מור, ועל השוואתו של אובמה אמר כי: "מדובר בניסיון בלתי מוצלח ובלתי מוסרי", להשוות בין השניים – מעשי דאעש ודומיו - למעשי הנוצרים בימי הביניים. 

תגיות:ארה"בברק אובמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה