חדשות יהדות

הצדיק מיבנאל הלך לעולמו

ברוך דיין האמת: בשעה 19:00 יצא מסע ההלוויה של הרב אליעזר שלמה שיק זצ"ל מבית הכנסת המרכזי ביבנאל. ביישוב נערכים להגעת אלפי חסידים מהארץ והעולם

אא

היום בשעה 19:00 יחל מסע ההלוויה של הרב אליעזר שלמה שיק זצוק"ל, שנפטר ביום שישי, לאחר שחלה במחלה קשה. הרב שיק נפטר בארה"ב ועתה מחכים שהוא יגיע ארצה. ההלוויה תיערך ביישוב יבנאל, וצפויים להגיע משתתפים מכל חלקי הארץ. אלה ילוו את הרב שיק בדרכו האחרונה מבית הכנסת הגדול לכיוון בית העלמין, בו רכש הרב חלקת קבר עבורו ועבור אשתו הרבנית שפרה יחנא בת סאסיא שתחייה. 

הרב אליעזר שלמה שיק זצוק"ל (צילומים: ברסלב סיטי) הרב אליעזר שלמה שיק זצוק"ל (צילומים: ברסלב סיטי)

בשבועיים האחרונים, לאחר שנודע על דבר מחלתו של הרב (המכונה גם המוהרא"ש), נערכו עצרות תפילה לרפואתו. המוהרא"ש (75) אושפז בבית חולים במנהטן לאחר שלקה בדלקת ריאות קשה. ברחבי העולם עקבו אחר מצבו ואף התפללו לשלומו. בשבוע שעבר שלח הרב פקס מעודד, ובו ביקש להמשיך להתפלל לרפואתו: "זכרו היטב אשר מה שתפילה פועלת שום דבר בעולם לא פועל, ועם תפילה אתם עוד תוציאו אותי מהפח הזה. המברך אתכם בברכת אבהית".

מיטתו של הרב שיק לאחר פטירתו. לצידו החסידים בארה"במיטתו של הרב שיק לאחר פטירתו. לצידו החסידים בארה"ב

ביום חמישי שעבר חלה החמרה במצבו, וביום שישי בשעה 08:15 (שעון ישראל) הוא נפטר. עם היוודע הדבר, ירד אבל כבד על בני קהילתו ביבנאל, שרבים מהם סרבו להאמין שמנהיגם הרוחני נפטר. מיד לאחר מכן נפתחה צוואתו, שפרטיה עדיין לא פורסמו, וכן חולקו לחסידיו פקסים עם המסרים שהאחרונים שהותיר. עד כה נודע כי המוהרא"ש מינה את אחד מבניו לתפקיד של נשיא המוסדות הציבוריים ביבנאל, ואת הרב אשר טולידאנו למנכ"ל. כמו כן, נודע כי בצוואתו השאיר הרב הוראות מפורשות איך לבנות את קברו. 

"הנה אני יוצא מזה העולם, ולכן אני מבקש אתכם שתמשיכו ללכת במידת הצניעות ותסתכלו על איזה מקום צריכים להגיע בסוף", כתב המוהרא"ש לנשים, "לכן תתחילו לקבל על עצמכן מדת הצניעות, ובזה תגרמו נחת רוח לקדוש ברוך הוא, וכן לי. הקדוש ברוך הוא ששמר אותי כל ימי חיי מכל מיני רשעים, הוא ימשיך לשמור עלי, ואני מאוד מבקש את כולכן שתהיו רגילות לבוא אל קברי אשר כריתי לי ביבנאל, ואהיה לכן אסיר תודה, ומה שרק תבקשו ממנו יתברך אצל קברי אזי התפילות יענהו מן השמים".

במסר נוסף הוא כתב: "רציתי מאוד מאוד שלכל אחד מאנשי שלומנו היקרים הקשורים עימי שיבנו בית הכנסת" היכל הקודש" בעירו ובשכונתו דייקא, ותשמרו מאוד מאוד ממחלוקת, שלא יהיה שום מריבה אצליכם. הולך לי בחיים שכל התלמידים שלי שישרה היניהם אהבה, אחווה וריעות, ותהיו רגילים לבוא לקברי מידי פעם בפעם, ובוודאי אהיה אסיר תודה. טוב מאוד שתהיו רגילים לבוא לקברי ולבקש מה כל שאתם צריכים, ואני מבטיח לכם להיות מליץ יושר בשמים".  

 עתה נערכות ביישוב ההכנות לקראת מסע ההלוויה, שכאמור יחל בערב.  

תגיות:ברסלבהדלקת נרות לצדיקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה