חדשות בארץ

ביקור חסר תקדים: שר הביטחון משה יעלון, יבקר לראשונה בהודו

בישראל רואים חשיבות רבה לקשר המתהדק בין שתי המדינות, ובונים על שיתוף פעולה בנושאים ביטחוניים וכלכליים

אא

ב-17 בפברואר עתיד להתקיים ביקור חסר תקדים, של שר ביטחון ישראלי בהודו. הביקור יתקיים לראשונה מאז נקשרו יחסים דיפלומטיים בין המדינות. השר משה יעלון צפוי להיפגש עם בכירים בממשל ההודי, ויבקר בתערוכת נשק גדולה בעיר בנגלור.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

הניסיון האחרון להגיע לביקור בהודו התקיים לפני כשלוש שנים, מצד שר הביטחון בזמנו, אהוד ברק. הוא נענה בסירוב, שאמנם לא היה אגרסיבי, אך ניתן היה להבין שביקור כזה יקומם מוסלמים המתגוררים בהודו, אך עם התחלפות השלטון במדינה, התקבלה הנחייה על ידי נרנדרה מודי, לפתוח בקשרים חדשים עם ישראל, ובעקבות כך התאפשר ביקור רשמי של יעלון.

שר הביטחון, משה יעלון (צילום: פלאש 90)שר הביטחון, משה יעלון (צילום: פלאש 90)

בישראל רואים את הביקור כבעל חשיבות רבה, שיהווה פריצת דרך ביחסים הביטחוניים בין המדינות. הודו נתפשת כמדינה בעלת חשיבות אסטרטגית, והביקור עשוי גם להניב עסקאות ביטחוניות בין המדינות שיכניסו לכלכלה הישראלית מיליארדי דולרים.

עסקאות נשק שונות נעשו בשנים האחרונות בין הודו לישראל, אולם לא ברמה של קשר הדוק. בספטמבר האחרון נפגשו ראשי הממשלות של שתי המדינות, לאחר שלא התקיימו פגישות כאלו יותר מעשר שנים. בפגישה זו סיכמו ביניהם השניים על שיתופי פעולה בנושאים שונים, כמודיעין, מלחמות סייבר ועוד. "אנו נרגשים מהאפשרות של קשרים חזקים יותר עם הודו, והשמיים הם הגבול", אמר אז נתניהו.

תגיות:משה יעלוןהודו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה