פרשת בלק

הפתרון של בלעם

לבלעם בוער לנצח את עם ישראל, ומכיוון שהוא מאד חכם ברור לו משהו שהלוואי והיה ברור לנו: הוא יודע שעם ישראל הוא עם מוזר. רק פונה לאלוקיו והוא מיד מושיע אותם. לכן הוא מוצא פתרון מקורי...

אא

השבוע בפרשה נאמר: "מה טובו אוהליך יעקב, משכנותיך ישראל". כיצד קרה שבלעם, שכל כולו "עין רעה" אחת גדולה תכנן לקלל את עם ישראל ובסופו של דבר נמצא מברך?

נכון. הברכה נעשתה בעל כורחו. הוא מצד עצמו כל כך רצה, כל כך השתוקק והשתדל לקלל, אלא ש"לב מלכים ביד ה" וגם ליבו של בלעם, ירצה או לא ירצה, מסור ביד בוראו. ולכן כאשר הוא מנסה לקלל (ויש באמתחתו עשר קללות עבורנו) הוא מוצא את עצמו עומד ו...מברך!

לבלעם בוער לנצח את עם ישראל, ומכיוון שהוא מאד חכם ברור לו משהו שהלוואי והיה ברור לנו: הוא יודע שעם ישראל הוא עם מוזר. רק פונה לאלוקיו והוא מיד מושיע אותם. אז הוא מוצא פתרון מקורי...

הוא יסכסך בין עם ישראל לבין אלוקיו! הוא ירחיק את העם מבוראו!

ואיך הוא יעשה זאת? לבלעם זה מאד ברור. ראשית כל הוא יפגע ביסודות.

הבית היהודי – ממנו כוחנו. מאיתו עוצמתנו.

בלעם הרשע תכנן לפגוע ביסודות. בביטחון שלנו, בהכרת הערך העצמי שלנו. שואל את עצמו היצר: איך אני אחליש אותה? איך אני אגרום לה לתלישות? זה פשוט. אני ארחיק בינה לבין אלוקיה! איך? על ידי הרגש... זה ברור!

אומרת אישה לעצמה: " מספיק?שלא נתבלבל. אתן יודעות למה כשאדם מגלה בתוכו מידה רעה מיד כובשת אותו עצבות? כי מהגילוי נפגעה הגאווה: אני, שהחזקתי את עצמי לאישה מושלמת נאלצת להודות שכנראה אני לא...

ויצר הרע, מה הוא אומר? הרי הוא בתוכנו, מכוחנו הוא יוצא. אז הוא שואל: מה שווה לך להתגבר עכשיו ולא לצעוק? הרי אחר כך תצעקי 10 פעמים! בשביל מה להתעלות ולא לדבר לשון הרע? הרי אחר כך תפצי את עצמך ותדברי כפול!

אין כמו ה"מחמאות" האלה כדי להרחיק אותך מהקב"ה.

כאשר ה-G.P.S קולט שהנהג טעה בדרך, הוא נעצר ו" לא זה כך הקב?ה!

בלעם קלט בעין אחת (לא נעים, אבל העין השניה שלו לא תפקדה) את מה שאנחנו לא קולטות בשתיים: לנו נדמה שכאשר מדברים על "הכרת עצמנו" מתכוונים בעיקר להכרת היצרים האפלים והמידות הגרועות שבנו. והמצפון (אלא מי?) משגע אותנו ואנחנו מתחילות להיאנח, כי אנחנו לא רואות שום דרך להיחלץ מכך... כך הדרך לייאוש קצרה מאד.

לבלעם ברור שאם תכירי ותדעי מי את, את תהיי קרובה לקב"ה. ואם תהיי קרובה לקב"ה את גם תמצאי את הדרך לצאת מהמידות שמהן את רוצה להשתחרר.

תגיות:פרשת השבועפרשת בלק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה