חדשות בעולם

מודעת דרושים בפריז: "אם אפשר, לא יהודים"

מודעת דרושים באינטרנט עוררה סערה בצרפת ואף הגיעה להליך משפטי. חברה שפרסמה משרת גרפיקאי, ביקשה בין הדרישות: "אם אפשר, לא יהודים". לדברי המנהלים: "אנו קרבן למתקפת סייבר"

אא

מודעת דרושים לכאורה תמימה, מצליחה לעורר סערה בצרפת. ארגון מוביל נגד גזענות במדינה, אף פתח בהליך משפטי נגד החברה "אן-אס-אל סטודיו" בפריז - שפרסמה את דרישת העבודה, לאחר שנקטה בלשון גזענית ובוטה.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

במודעה לאיתור משרת גרפיקאי, נכתב בין יתר הדרישות: "אם אפשר, לא יהודים".

"אס-או-אס גזענות", הארגון שהחליט לפעול נגד החברה, ופנה לשלטונות בעניין, כתב: "בין שאר התכונות שנדרשו מהמועמד, הוא צריך להיות 'מסודר, דורש מעצמו ומלא במוטיבציה'. כמו כן, כאמור, עדיפות תינתן למי שלא בא מדת משה".

על אף שהמודעה הוסרה מהר מאוד, היא הספיקה להגיע לרשתות החברתיות, וגולשים בפייסבוק ובטוויטר הביעו זעזוע ומחאה. גם התנצלות החברה על "המודעה השערורייתית", לא הצליחה להרגיע את תחושות הגועל שחשו גולשים וטרחו להביע דעתם.

החברה, שמשרדיה ברובע ה-19 בפריז, בו מתגוררים יהודים רבים, העלתה טענה לפיה היתה קורבן למתקפת סייבר, ומעולם לא היו מפרסמים מודעה מעין זו.

"מישהו מחוץ לחברה הוסיף את השורה הזו", אמר אחד ממנהלי החברה לעיתון "לה-פריזיאן": "אבל זה לא היה אנחנו. אנחנו מקבלים כל אחד לחברה שלנו".

תגיות:צרפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה