גרידה

האם אפשר לבצע גרידה בשבוע 8?

האם מבצעים גרידה בשבוע 8? מהן ההשלכות של פעולה כירורגית זו? קראו

  • ז' אייר התשע"ז
גרידה בשבוע 8 | הפלה בשבוע 8 (צילום: shutterstock)גרידה בשבוע 8 | הפלה בשבוע 8 (צילום: shutterstock)
אא

אם את בהריון ומעוניינת לסיים אותו, עומדות בפנייך אפשרויות שונות לעשות זאת. בשליש הראשון של ההריון – עד שבוע 9 – ניתן לבצע הפלה באמצעות כדורים. לאחר מכן ההפלה תתבצע בהליך כירורגי הנקרא גרידה.

אם ההפלה מתבצעת אחרי שבוע 7, לעיתים ההפלה באמצעות כדורים אינה מנקה את כל תוכן הרחם, ואז יש לבצע גם גרידה בנוסף. באופן כללי, עד שבוע 9 בערך האישה יכולה להחליט אם היא מעדיפה שימוש בכדורים או גרידה, כאשר לכל אחת מהשיטות ישנם חסרונות אחרים: הכדורים, למשל, מהווים תהליך שאורך כ-48 שעות, וכרוך בכאבים חזקים ולעיתים בדימום חזק המצריך אשפוז. הגרידה, לעומת זאת, אמנם קצרה ומהירה, אך היא מהווה ניתוח לכל דבר, על הסיכונים שבו, ויש בה גם סיכון לפגיעה בצוואר הרחם או אף ברחם עצמו.

המקובל הרב דוד בצרי – ממתי העובר נקרא יצור חי? צפו

 

חשוב לדעת כי להפלה יש השלכות קשות על האישה ההרה מבחינה נפשית ובריאותית. מחקרים רבים מצביעים על כך שאובדן הריון בעקבות סיום ההריון מרצונה של האישה, עלול לגרום לאישה לסבול מתחושת אשם, חרטה, חרדה וחוסר השלמה עם הצעד שביצעה.

אם את מתלבטת ומעוניינת לקבל מידע וייעוץ, אנו מזמינים אותך באהבה לפנות אלינו ללא תשלום. אנחנו, פעילות מחלקת 'אמא' של ארגון 'הידברות' נשמח לסייע לך עד שתקבלי את ההחלטה הטובה ביותר בעבורך. הסיוע ניתן באופן דיסקטי.

הרב זמיר כהן - כל מה שרציתם לשאול על הריון והפלות. צפו

מתלבטים? רוצים להתייעץ? מחלקת אמ"א תשמח לשמוע מכם. בשמחות תמיד. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il  

נעזרתם בכתבה? ספרו לנו על כך בתגובות, ואל תשכחו לדרג את הכתבה.

תגיות:הפלותהפלהגרידה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה