חברה והשקפה

קשה לי עם חטאי העבר, מה עושים?

  • ט' טבת התשע"ה
אא

שאלה

טרם חזרתי בתשובה כשלתי בעוונותי הרבים בחטאי צניעות רבים. קשה עלי המחשבה בכל פעם שזיכרונות חטאים אלו עולים בי. איך אני יכולה לכפר על חטאים חמורים אלו?

 

תשובה

שלום וברכה

יש לזכור שאחד מפיתויי היצר והכשלתו את הרבים היא באמצעות לקיחת דברים שאינם חמורים כל כך כפי שיבואר להלן והפיכתם לחטאים שכביכול לא ניתן לשוב בתשובה עליהם עד שהאדם מתייאש חלילה לגמרי מעבודת ה' וזוהי תכלית מעשה היצר.

לפני חזרתך בתשובה כשעדיין לא ידעת את המותר ואת האסור לא היית חוטאת כלל היית בגד אנוסה כי לא ידעת את האיסור כל לוכלל ובוודאי לא חלמת שמעשים כאלו ואחרים אסורים ולא יאים לבת ישראל. כאשר חזרת בתשובה וקיבלת על עצמך עול מצוות ופסקת לעשות את הדברים האסורים הרי זה מעיד סופו על תחילתו שמעולם לא היית חוטאת בדברים אלו אם היי יודעת את האיסורים בגיל צעיר יותר ועל כן אין לך לפחד כלל ממעשים אלו. לא זו בלבד כיום שחזרת בתשובה הרי כל החטאים הפכו לזכויות ולמצוות ואם כן כל המעשים שאת נזכרת בהם הם כיום מצוות ותקבלי עליהם שכר הרבה ומה לך לדאוג בדבר כלל?

היי שמחה בכך שזכית להכיר את ה' ותודי לבורא עולם שזיכה אותך לשמור את מצוותיו ורק בדברים שמחים אלו תהיי עסוקה בכל עת. אין לך לדאוג ולהצטער על המעשים שעשית לפני שהכרת את ה'. 

היי ברוכה לה' 

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה