שאל את הרב - כללי

למה אין לי את מה שאני רוצה

  • כ"א כסלו התשע"ה
אא

שאלה

שלום. אם אפשר לשאול שאלה לרב זמיר כהן, ולקבל תשובה למייל doron2035@Walla.com ראיתי את הסרטון שלך שאמרת שיש אנשים שאלוקים עושה אותם עשירים או עניים או חולים, והוא יודע שלאותו אדם יהיה יותר טוב להיות עשיר או עני בעניין הרוחני אז השאלה שלי היא: אם אני רוצה איזשהו משהו שאני ממש רוצה. ואני מרגיש שאם יהיה לי אותו אז אני יותר יתקרב לאלוקים בעניין הרוחני, ובכל זאת אין לי את הדבר הזה. ואפילו אמרתי שאם יהיה לי את זה אני ישתדל ממש לשמור ברית. להניח תפילין ועוד כמה דברים.. ובכל זאת אין לי עדיין. אז למה עדיין אין לי את אותו הדבר ? אשמח לתשובה ממך

תשובה

לכבוד השואל, 

לא יצא לנו להעביר את שאלתך להרב זמיר שליט"א. 

בכל זאת, כממונה על שאלות באתר, אנסה לענות על שאלתך. 

בעל החובות הלבבות מסביר בשער הביטחון, שאין לאדם לבסס את התקשרותו לאלוקים באופן של "בעל המשכון". כלומר, בעל המשכון אומר ללוה, "עד שאתה לא מחזיר לי את הכסף, אני לא מחזיר לך את המשכון". כך יש גם כן האומרים לאלוקים: "אם תתן לי קודם את המשכון שלי, כלומר את הדבר שאני רוצה, אז אני אעשה את המצוות".

אבל ההתקשרות האמיתי לאלוקים זהו צריך לבוא מתוך רצון האדם לעשות את מה שנכון ומוצדק מפני שהוא נכון, ולא רק מפני שהשם יתן לו משהו. וכמו שאמרו חז"ל בפרקי אבות " אל תהיו כעבדים המשמשים את הרב על מנת לקבל פרס". אלא מן הראוי, להתחיל לעשות משהו בשביל השם, ולהתחיל לבנות את הקשר, וסוף השכר לבוא. 

בברכה, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה