שאל את הרב - כללי

זוגיות לא בריאה

  • כ' כסלו התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, אני צריכה בבקשה הכוונה. לפני 4 חודשיים הכרתי בחור דרך אתר הכרויות , בהתחלה הכל היה מושלם היינו יוצאים מבלים מאוהבים ואפילו כבר תכננו להתחתן. לציין שהבחור סיפר לי עוד בתחילת הקשר שהוא סובל מדיכאון וחרדות ומטופל בכדורים ואני אמרתי לו שאני תומכת בו ואפילו הלכתי איתו לפסכיאטר. עוד בתחילת הקשר הבחור הראה סימני קנאות כלפי ו"אסר" עליי לדבר עם אנשים אחרים וכל הזמן בדק אותי . לאחר חודש וחצי בערך שהיינו יחד התחילו מריבות שבהתחלה היו קטנות אך לאט לאט רק התעצמו. השיא היה כאשר החלטנו שנינו שאנו עוברים למושב בו מתגוררת משפחתי על מנת ששנינו נפתח דף חדש בחיים ונתקדם יחד על מנת להתחתן. בבית אימי הבחור קילל אותי במילים שבלתי ניתנות להכתב ולאחר תקופה מסוימת החלטתי שאני לא יוכלה לספוג את העלבונות ושלחתי אותו לנפשו. מאז הבחור מתקשר כל יום ומביע חרטה ומסביר לי שהוא מצטער וזה קרה בגלל שהוא היה בלי הדרכה וכעת יש לו הדרכה מהרב שלו(שגם התקשר אליי וייעץ לי לקיים כמה פגישות עם הבחור) וכמו כן שהוא השתנה ומבטיח לא לקלל יותר ולא ליהות קנאי. השאלה אם באמת בן אדם יכול להשתנות? המשפחה שלי ובמיוחד אימי מאוד מרוצים שנפרדתי ממנו והם אומרים לי שלא נראתי מאושרת. אני אוהבת אותו עדיין ולא יודעת אם זה תמימות שבאמת בן אדם בן 29 יכול להשתנות..

תשובה

לכבוד השואלת, 

נראה מדבריך שהבחור יש לו היסטוריה שסובל מחרדות, מדכאון, ושהראה לך במהלך ההיכרות התנהגות כפייתי לגבי האימון בך כלפי אחרים.

ולא ברור בסוף מכתבך כאשר את שואלת "האם בן אדם יכול להשתנות", אם זה נשאל בקשר  למה שאירע שהיתה התפרצות וקללות, ואת שואלת אם שייך שבן אדם לא יקלל ויתפרץ שוב לאחר שכבר אירע פעם כך - או שכוונתך לגבי שינוי של המצב הנפשי של החרדות והדיכאון וכו'. 

ידוע שאחד מן הדברים הכי חשובים לחפש בבן זוג, הוא מישהוא שבריא בגופו ובנפשו. וכל זמן שאין לך מידע ממומחה המטפל שכבר עברו הבעיות הקודמות שאת יודעת שהיו קיימות אצל המדובר, ושהבן אדם כבר הבריא לחלוטין, הרי שיש לתלות שעדיין קיים החולי שבנפש. ואי אפשר לבנות בית בריא על יסוד שאינו בריא.

לכן אם את רצינית , תצטרכי לעשות את החקירות הדרושות באחריות כראוי, ולבדוק אצל כל המטפלים בענין, כדי לקבל מהם מידע עדכנית לגבי המצב של בריאות הנפש של המדובר.

ואי אפשר להתיחס להצעות של הרב עד אשר יתברר קודם המידע הזה - ממומחה אחראי המכיר מקרוב את כל חלקי התמונה.   

בברכה, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה