אמונה

דתות

  • ט' כסלו התשע"ה
אא

שאלה

הדתות תמיד רק גרמו לפירוד בין בני אדם,למלחמות,הרס ושחיתות,בתוך הדתות אנחנו רואים רק שנאה כלפי זרים ודתות אחרות.אני מאוד מודאגת ממצב החברה בארץ,אני רואה שגם בתוך הציבור הדתי ישנה שנאה כלפי מי שלא נמנע עם הציבור שלך,הרי כל התורה על רגל אחת היא"ואהבת את רעיך כמוך",איך נגיע לזה?

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,

 

מי שהולך עם הדת באמת וביושר, חייב לאהוב את אחיו ולדאוג להם. ארגון הידברות הוא דוגמה יפה לאהבת אחים, והדאגה לכל אחינו - גם הרחוקים ביותר. מתוך אכפתיות אמיתית. לדעתי ככל שנפיץ יותר את אור התורה, תהיה יותר אהבה בין אחים, כי מה שמחבר את כל חלקי עם ישראל הוא התורה, כמו לדוגמה בהלוויה של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, כשיהודים מכל קצוות עם ישראל הגיעו יחד להשתתף באבל על מרן, יותר ממיליון איש. כי התורה מחברת את כל חלקי העם, וככל שנאהב את הקב"ה, כך נהיה גם אנחנו מחוברים יותר בין עצמנו.

 

אני גם לא חושב שהדתות הן מקור לרוע. האמת היא ש-רצח העם הגדול ביותר בהיסטוריה נעשה על ידי מדינות לא דתיות - על ידי הקומוניזם ברוסיה, וגרמניה הנאצית, ומאו בסין. התרבויות שהתנגדו לדת היו התרבויות הרצחניות ביותר בהיסטוריה האנושית. האמת היא שלבני אדם בטבעם יש יצר רע, והדת מלמדת אותם להתגבר על היצר הרע שלהם. אך יש אנשים שמשתמשים בדת כתירוץ כדי להילחם ולשנוא. אך באופן הנכון, הדת נועדה לרסן את האדם וללמד אותו להתגבר על האנוכיות והשנאה ורוע הלב שלו, ולהיות גומל חסדים.

הנה כתבה בנושא:

http://www.hidabroot.org/en/node/76684 
 
בברכה,
דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה