שאל את הרב - כללי

מחלוקות ביהדות

  • ד' כסלו התשע"ה
אא

שאלה

שלום רב ! אני אדם שמתחזק שומר שבת כהלכתה , אבל יש דברים שלפעמים מקוממים אותי ואיני יודע מה הדרך הנכונה בדת . רוב המצוות שאני מקיים היום ולימוד התורה הוא בזכות אתר הידברות . אבל לא מזמן שמעתי את הרב אמנון יצחק שקורא לארגון שלכם ארגון הידרדרות . מהי הדרך הנכונה מדוע הוא בסדר ואתם לא , ולהיפך ?לינק דבריו של הרב אמנון יצחק :https://www.youtube.com/watch?v=oTnJYGTq_Fg

תשובה

לכבוד השואל,

 

ראיתי את הקליפ, והבנתי ממנו שדעת הרב אמנון שליט"א, שעל ידי שהידברות מתקרבים במידת מה לעולם החילוני, כנראה ע"י מה שמכינים תכניות טלביזיה, על ידי זה יש מקום סביר לחשוש שאנשי הידברות עצמם נשפעים מאת דרכי החיים של החילונים.

 

 נמצא שיש כאן ב' טענות:

 

1. ההכשר שנותן הידברות למתקרבים להשתמש בטלביזיה כדי שיוכלו להתקרב עוד יותר - שזהו בניגוד לדרך הרב אמנון אשר כידוע בכל השנים גינה את ההשתמשות בטלביזיה כליל, והחשיבו ככלי שצריכים להחרים;

 

2. החשש שעל ידי ההשתמשות באמצעי תקשורת המצויים לחילונים, ובפרט בנסוי למצוא אופן שעוד ירשים את העולם החילוני בכדי לקרבם, שהאנשים העוסקים בזה, ואולי גם המתקרבים על ידי זה, יחלשו בתוך עצמם מהמחוביות שלהם לשמירת המצוות לתוך הדרדרות מסוימת, מתוך מה שהם אכן משתמשים באותם אמצאיים של תקשורת ובאותו דרך שהחילונים משתמשים בהם.

 

כתשובה לטענה הראשונה: אע"פ שידוע דרכו של הרב אמנון לקרב אנשים ע"י שמפתח בהם סלידה גמורה לכל הקשור לטלבזיה, העובדות בשטח הוכיחו, שרוב אלו שנמצאים בתהליך תשובה אינם מחרימים את הטלביזה שלהם; ואם לא היו תכניות קירוב משודרים בו על ידי הידברות, אינם מתחזקים ונעתקים מן הטלביזיה מעצמם, אלא להיפך – עוד נחלשים ע"י שהם ממשיכים בשימוש חלקי של הטלביזיה באופן יום יומי (כגון בשמיעת החדשות, ובינתיים נשפעים ע"י הפרסומות וההשקפה הנשפעות דרכה). ולכן עצם העובדא שיש למתקרבים תכניות קירוב ליהדות בטלביזיה עצמה, כבר הוכיח את עצמו שזה עוד מחזק את המתקרבים לשאוף ולהתעלות לחיים שלימים שעל פי תורה.

 

כתשובה לטענה השנייה: אני התחלתי לעבוד עם הידברות לפני כ6 שנים, ולא ראיתי ולא שמעתי מי שהתדרדר עקב השייכות עם הפקת התכניות או הסתכלותם, שיבוא מזה לרצות בחיים חילוניים ח"ו. וככל הנראה, ההיפך הוא  הנכון בשטח, שעל ידי שמזמינים למי שמורגל לחיים חילוניים, תכניות עם הסברים אקדמיים ולוגיים לחיי היהדות הדתית, וגם התכניות עצמם מוגשים באופן מכובד בהשתמשות הטכנולוגיה המתקדת שעל אותה הרמה שבה מציעה אותם העולם החילוני, דוקא זה עושה רושם על המתקרבים להבחין שחיי היהדות הדתיים אינו דבר עתיק מן ההיסטוריה שהיתה פעם, אלא הוא דבר חי אפילו כיום, ויש בו גישה רלוונטית העוצר בתוכה תועלת עצומה והדרכה לחיים תקיניים אפילו לאנשים שהם בני המאה ה21.

ולכן אם אתה מוצא את עצמך מתקרב ומתחזק מן התכניות של הידברות, כנראה שראוי לך להמשיך באותה דרך שעוזר לך הכי הרבה להתקשר להשם יתברך ולתורתו. ואין זאת אומרת שלא תוכל להמשיך ולקבל חיזוק מכל התורות של הרב אמנון יצחק שליט"א.

בברכה,

 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה