שאל את הרב - כללי

מעמד הר סיני ועוד כמה שאלות

  • א' כסלו התשע"ה
אא

שאלה

שלום יש לי כמה שאלות לגבי מעמד הר סיני 1.איך אפשר להוכיח שמעמד הר סיני באמת התקיים,אני שומע בהרצאות איך אומרים שלמעמד הר סיני היו מעל מיליון עדים לעומת דתות אחרות שמסתפקות בעד אחד שהיה נוכח ל"נביא" שלהם אבל איך באמת אפשר להיות בטוח שהמעמד הזה היה קיים 2.מה ניתן במעמד הר סיני? כאילו יש את התנ"ך שהיום אנחנו רואים אבל זה מה שהם קיבלו? אם הם קיבלו את כל התנ"ך במעמד הר סיני אז הם יכלו גם לדעת מה היה אמור להיות אחרי מעמד הר סיני שמעתי שהנביאים כתבו חלק מהתנ"ך אז מה בדיוק ניתן ומה הם כתבו ובכלל מי הביא את חמשת חומשי התורה ושמעתי שהתורה היתה קיימת עוד לפני שנברא העולם והיו מלאכים שהתעסקו בא אז מה בדיוק היה להם להתעסק ובכלל איך נכתבה התורה עוד לפני שהעולם נברא עם רוב התורה זה על דברים שהיו אחרי שהעולם נברא וגם משהוא שמעניין אותי זה באמת משנה לה' שבן אדם לא יקרע נייר טואלט ביום שבת או שהוא ילמד תורה יום ולילה ומה המטרה בזה שאלתי משהוא והוא אמר לי שלא ה' צריך אתזה ואת התפילות אלא שאתה צריך אתזה אז כאילו בסדר אני מבין שאדם צריך להתפלל שיהיה טוב ולא רע אבל למה בן אדם צריך להזהר לא לקרוע נייר טואלט בשבת או להזהר לא לחטט באף בשבת? וגם כתוב בתורה שבת וינפש אז אפשר לומר שבן אדם נהנה מלראות טלוויזיה הוא נופש וסתם לידע כללי אם בן אדם מקנח את האף ביום שבת ויוצאים שערות זה נחשב חילול שבת?

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 
1. אדם אחד - שמעביר לאדם שני - שמעביר לאדם שלישי - יוצר טלפון שבור.
עשרה אנשים - שמעבירים לעשרה אנשים - שמעבירים לעשרה אנשים - לא יכול ליצור טלפון שבור. כי אם אפילו אחד יטעה, אז תשעה אנשים יתקנו אותו!
זה ההבדל בין דתות שמבוססות על סיפור יחיד (טלפון שבור), לבין היסטוריה שמבוססת על מאורע המוני שכל העם ראה ומעביר מדור לדור.
היסטוריה עוברת על ידי מיליוני אבות בו-זמנית למיליוני בניהם. ומיליוני האבות מאשרים את ההיסטוריה הלאומית של העם.
היסטוריה, בשונה מסיפור, הינה התיעוד של עם שלם מפי כל אבותיו.
ביהדות, בשונה מן הנצרות והאיסלאם, קיים תיעוד לאומי של התגלות המונית בפני עם.
ההיסטוריה של אבותינו מוכחת באמצעות העם שמעביר אותה מדור לדור.
זה ההבדל בין סיפור פרטי לבין אירוע המוני - שאירוע המוני עובר בידי מיליונים מדור לדור שמעידים על מיליוני אבותיהם שחזו באירוע ההמוני.
עצם העובדה שעם ישראל תיעד את ההיסטוריה של אבותיו, חוגג חגים לזיכרה, ומעביר אותה באמצעות התנ"ך מזה יותר מ-2500 שנה, הינה ההוכחה לאמיתותה.
 
גם שים לבך לעובדה הבאה:
אף עם לא משקר לבניו שכל אבותיו ראו נסים שהם לא ראו:
- הנוצרים אינם משקרים לבניהם שאבותיהם ראו את ישו עושה נסים המוניים.
- המוסלמים אינם משקרים לבניהם שאבותיהם ראו את מוחמד עושה נסים המוניים.
- הבודהיסטים אינם משקרים לבניהם שאבותיהם ראו את בודהה עושה נסים המוניים.
- אך היהודים בהחלט מספרים לבניהם שאבותיהם ראו את אלוהים עושה נסים המוניים בפני כל העם כולו.
האם רק היהודים משקרים?
 
מדוע לדעתך ספר התורה הינו הספר המפורסם והמשפיע ביותר בכדור הארץ? אפילו סינים יודעים עלינו, הודים יודעים עלינו, אירופאים יודעים עלינו, אמריקאים יודעים עלינו, ולמרות שאנו קטנים, אנו העם הכי מפורסם בעולם, והתורה שלנו הינה התורה הכי ידועה ומודפסת ברחבי העולם.
מדוע לדעתך הספר הדתי הכי נחקר בעולם הינו ספר התורה? לא הנצרות ולא האיסלאם נחקרים כמו ספר התורה, שזכה לענף בפני עצמו גם במדעי הדתות וגם בארכאולוגיה.
מדוע לדעתך ספר התורה זכה לכך ששתי הדתות הגדולות, הנצרות והאיסלאם, התבססו עליו?
עם ישראל הוא העם היחיד בעולם שקיבל הוראות יצרן מפי א-לוהים בפני עם שלם, בהתגלות אלוקית ובנסים המוכיחים את שליטתו בטבע, ואין תורה שהשפיעה יותר על העולם מתורת היהודים. גם קיומו של עם ישראל מוכיח את שליטתו הנסית של הבורא בהיסטוריה, היות ועם ישראל הוא העם היחיד בעולם שהצליח לשרוד כל כך הרבה השמדות ואנטישמיות במשך אלפי שנים, הוא פוזר בכל רחבי העולם, נותר מועט ושרד ללא שלטון וצבא בזמן שכל האימפריות והעמים הקדומים התבוללו ונעלמו - ואף לאחר כל אלה עם ישראל שב לארצו אחרי אלפיים שנות גלות, כשכל מסכת התלאות הזו כבר תוארה מראש בנבואות עתיקות יומן בתורה שמעביר העם היהודי מזה 3300 שנה. אנו יודעים מהו סוד נצחיותו!
  
חשוב מאוד שתקרא את שתי החוברות הבאות:
http://www.gorali.122.co.il
www.haemet.net/downloads/books/sipor_mozar.pdf
 
2. כל חמשת חומשי תורה - נקראים בשם "ספר התורה", וכולם ניתנו לעם ישראל על ידי משה רבינו מפי ה'. התורה היתה בשמים אך לא נכתבה עדיין עד שהקב"ה הכתיב אותה למשה רבינו במדבר.
 
3. מה שקראת שאסור לחטט באף בשבת - זה שקר שהמציאו שונאי הדת:
http://www.hydepark.co.il/topic.asp?topic_id=1660905&forum_id=4142

 

המטרה של המצוות היא לקדש את האדם, ולקרבו לקב"ה, גם התפילה נועדה לחבר את האדם למודעות האלוקית.
החוברת "שיחה גורלית" עוסקת בזה בהרחבה. כדאי מאוד שתקרא אותה בעיון (בקישור הראשון).
 
התורה כותבת שצריך לקדש את יום השבת: "ושמרת את יום השבת לקדשו". הקדושה נעשית על ידי ניתוק מהבלי העולם הזה, חיבור משפחתי, סעודות מצווה ולימוד תורה. ההנאה צריכה להיות מדברים גבוהים, של חיבור ואחדות ואהבה, זה למעשה הפסק זמן שלנו מהחיים, זו המדיטציה היהודית, וכל חוזר בתשובה יוכל לספר לך עד כמה השבת מוסיפה לו אור בחיים ונותנת לו אנרגיה לכל ימי השבוע. כי התורה היא ספר הוראות היצרן שלנו - מי שמקיים אותה זוכה להרגיש בשלמות וההתקדמות בחייו.
 

בברכה, דניאל בלס
 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה