שאל את הרב - כללי

דוד ויהונתן

  • י"ז חשון התשע"ה
אא

שאלה

בס"ד שלום כבוד הרב, רציתי לשאול מדוע מוזכרת בתנ"ך חברות דוד ויהונתן? מה היה כ"כ מיוחד בה? ואיך לדוד המלך שהיה כ"כ צדיק ועובד ה' היה זמן לזה בכלל? תודה רבה!

תשובה

לכבוד השואלת, 

אין לראות בקשר ודוד ויהונתן סתם ב' חברים, אלא כל הדברים שנכתבו בנביא ברוח הקודש הם באים ללמדינו משהו על פי פנימיותם.

פשטות המקראות, שיתכן שיש קשר שקיים מכבר בין ב' אנשים שפוגשים אחד את השני בפעם הראשונה, כי בעצם, הקשר שהם חשים בה בעולם הזה הינה נובע מתוך קשר נשמתם למעלה בעולם הרוחני. 

וכן מובא מהרה"ק הרב אלימלך מלז'נסק ז"ל, שכאשר ב' אנשים פוגשים אחד את השני בפעם הראשונה,  ומיד מרגע הראשון מרגישים קשר והבנה הדדית ביניהם, זהו סימן שהיו נשמותיהן קרובות אחת לשניייה בשורשם למעלה.

ולכן אין קשר דוד ויהונתן צריך להיות דבר התלוי בהמשך זמן של בניין החברות עד שאפשר להקשות "מתי היה לו זמן לזה?", אלא, יש לשער, שכאשר הגיע דוד לבית המלך שאול בהתחלה בכדי להרגיע את המלך, מיד בפגשו שם את יהונתן, הרגישו קשר ביניהם משום הקשר הרוחני של נשמותיהם. 

ובמימד הפנימי, מובא בספרי קודש, שנשמת יהונתן היתה לה שייכות למידה עליונה השישית, ונשמת דוד למידה עליונה השביעית; והואיל ולמעלה, יש שלימות ותיקון גדול בהתקשרות מידה השישית עם מידה השביעית, על כן מודיענו הכתובים שגם הנשמות בעולם הזה שהיו מקבילות  לאותן מידות קדושות עליונות, גם כן הרגישו התקשרות בהיותם בעולם הזה.

בברכה, 

רב נחום

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה