שאל את הרב - כללי

הגייה נכונה

  • ו' חשון התשע"ה 
אא

שאלה

התורה אומרת שהתורה הקדושה לא תישכך מעם ישראל עד ביאת משיח צידקנו ונכון לא השתנה אות מי התורה אבל למה ההגייה שבא מתפללים שזה כל כך חשוב כן השתנה להגייה אשכנזית , תמנית,מרוקאית,ספרדית איפה פה השמירה על ההגייה
 

תשובה

 

לכבוד השואל,

לפי הבנתי, הדבר אירע עקב אורך הגלות והטלטולים בארצות שונות.

 

עיין ברמב"ם הלכות נדרים (פרק א - טז) שמסביר, "יש מקומות שאנשיהם עילגים, ומפסידין את הלשון, ומכנין על דבר, בדבר אחר."

 

הרי שכעבור הזמן, והמקומות, והאנשים, מטבע הדברים יתכן שחברת אנשים שאינם מדייקים כל כך, יביאו לידי שינויים קטנים בנוגע להגייה וביטוי.

ומ"מ כל ההגייות השונות, כולם כשרים ע"פ תורה; וזה על פי הלכה שמצאנו בכנויי הנדרים (הרמב"ם שם).

 

והראיה שתופעה זו ניכרת עפ"י דין תורה, שהרי ההלכה היא שבאותם חמקומות הולכים בשבועות ובנדרים אחר לשון האנשים וכוונתם שבתוך המילים שלהם - ואפילן מדאורייתא.

 

 

 

ברכה,

 

רב נחום


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים