שאל את הרב - כללי

בעלי פחות רוחני ממני

  • ג' חשון התשע"ה
אא

שאלה

אני יודעת שרוחניות לא נמדדת לפי חיצוניות. ואני משתדלת שלא לשפוט אדם לפי המראה שלו-אורך הזקן שלו-וכד'. בעלי ואני חזרנו בתשובה לפני שנה וחצי בערך והחלטנו בעקבות כך להתחתן. תמיד הרגשתי שהדת-אמונה-מעשים באים יותר ממני. שאני הדוחפת והוא הנדחף. הייתה לנו שיחה רצינית בנושא לפני החתונה,היה חשוב לי לדעת שהוא עושה את הדברים מתוך אמונה ולא מתוך רצון שלא לאבד אותי.והוא אמר שהוא שלם עם הדרך שבחרנו. אבל אני עדיין מרגישה שהוא קצת נעצר איפשהו שם מאחור. הוא קם מאוד מוקדם לעבודה (5 בבוקר) וחוזר אחהצ. אין לו תפילות.שיעורי תורה או חברותא(הוא לא רוצה). משתדל להניח תפילין כל יום. רוב הפעמים שוכח לברך והדבר הראשון שהוא עושה בדכ כשהוא נכנס הביתה מהעבודה זה להוריד כיפה. שבת וכשרות ב"ה אנחנו שומרים כהילכתם. כואב לי וקשה לי לראות את המצב ככה. כשאני מרגישה שכל דיבור בנושא מרתיע אותו ועלול לפתח ריב. קשה לי שבתור אישה שצריכה לחזק את בעלה ולעודד אותו אני נכשלת בתפקיד הזה מדי יום. איך אני צריכה לנהוג כדי לקרב אותו? כדי שזה לא יהווה ביננו מכשול?כדי שנוכל להנות ביחד מהדרך ולשתף אחד את השני? תודה מראש!!

תשובה

לכבוד השואלת, 

מוכח מדברי חז"ל שגדול כח האשה בתחום הזה:

מובא בגמרא שאחד מן האמוראים חזר בתשובה בעקבות נישואין עם אשה שומרת תורה ומצוות שהיציעו לו. וכן איתא במדרש, "בַּיִת וָהוֹן נַחֲלַת אָבוֹת וּמֵה' אישה מַשְׂכָּלֶת (משלי יט, יד) -  ומעשה בחסיד וחסידה שלא היו להם ילדים והתגרשו והלך החסיד ונשא רשעית, והחסידה נשאה לרשע. לא עברו ימים רבים עד שהחסיד נעשה רשע כאשתו, והרשע נעשה חסיד כאשתו החסידה; ללמדך שהכול מהאישה.

ואני יודע שזה קשה לך לראות שהדברים לא באים לו מעצמו, אבל ככה זה בהתחלה, וכבר לימדונו חז"ל "מתוך שלא לשמה, בא לשמה".

לכן לא תצטערי שהוא עושה דברים אלו רק מתוך רצון שלא לאבד אותך. כי כעת זה ג"כ בסדר. והעיקר, שבשביל למלא את רצונך, נמצא שהוא כן עושה את רצון השם; ונמצא שיש לך זכיות עצומות - שאת הסיבה לזכותו.

גם לא יקשה בעיניך שעתה הוא מוריד את הכיפה, עדיין אינו מברך מעצמו וכו' כי כן הוא הדרך לקירוב - לא הכל נעשה שלם בבת אחת.

והעיקר, שאתם שומרים כשרות ושבת, ותפילין כמו שצריך  - והעולה על כולנה, שככל הנראה ממכתבך זכיתם שיש ביניכם שלום בית. תשמרי, תשמרי, תשמרי, על הקשר הזה! - כי זה בכוחו מה שישנה את הכל.

רק תני לזמן לעשות את שלו. את תשמרי את הכל על פי תורה מצידך כמו שצריך, ותשקיעי את כוחותך  לבנות ולטפח את השלום בית ביניכם, ותשתדלי בכל הכוחות שלא להעיר לו יותר מידי על הרוחניות, וכל שכן שלא "לרדת עליו" משום זה - ובעזרת השם, כעבור תקופה לא מידי ארוכה, אני מאמין שתראי תוצאות מוחשות בשטח. 

ואסיים בברכה, שימשיך הקב"ה לפרוס עליכם סוכת שלום, ושתזכו למנוע מה שיותר את הסכסוכים כעת אודות מדריגת שמירת בעלך, ושתזכי בבוא העת לראות פירות טיפוחך, הזורעים בדמעה ברנה יקצורו, בבית נאמן בישראל ובצאצאים של דורות ישראל מבורכים בעזרת השם.

בברכה,

רב נחום

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה