חברה והשקפה

מה עושים שאני נכשל בשמירת הברית שוב ושוב

  • כ"ח תשרי התשע"ה
אא

שאלה

שלום רב, אני בתהליך התקרבות לדת כבר מס׳ שנים,בשנה האחרונה לשמחתי התחזקתי יותר ואף שומר שבת ומקפיד לתקן כל יום את מידותי. לצערי הרב למרות מלחמות יומיומיות קשות ביצר אני נופל בברית אך מקפיד לא להתייאש. ממש בוכה שזה קורה במיוחד שזה קורה אחרי תקופה ארוכה של שמירה. אני לומד הלכות ומשתדל לעסוק בתורה יותר ויותר ובהתאם ההבנה הבסיסית שלי עולה. יחד עם זאת,קראתי בהלכות תשובה של הרמב״ם שאחד מארבעת החסמים בתשובה לקדוש ברוך הוא היא הידיעה של הכופר על יכולתו לחזור ולהתכפר מאותו חטא. הרי כל בעל תשובה יודע זאת האם זה מעכב תשובה? תמיד שאני נופל בחטא אני מרגיש ממש לפני המעשה דחף שקשה לי לשלוט עליו וסוג של שכנוע פנימי שזה פעם אחרונה ושזה יסלח לי וכו׳ אני ממש משכנע את עצמי ומרגיש חסר יכולת..ממש קשה ומתסכל. האם הידיעה שלי במובן הזה מתפרשת כניצול הידיעה שאפשר לתקן? אני לא מוכן לוותר,האושר האמיתי שלי הוא בשמירת מצוות ובהתעמקות בתורה. תודה רבה!

תשובה

שלום וברכה

חלילה לך לחשוב שאתה בגדר של אחטא ואשוב. האדם נוצר מחומר קשה ועב וההתגברות על היצר בעניין הברית היא קשה מאוד ובפרט למי שאינו נשוי.

האדם המנסה להתגבר בכל דרך על היצר הרע ומצליח בכך למשך זמן ארוך, הרי הוא צדיק וקדוש ושומר הברית. אף אם לאחר זמן רב האדם נכשל לאונסו, אין זה מוריד את מעלתו כלל ובפרט שמיד הוא מתחרט שוב על מעשי ומקווה שלהבא לא יפול עוד כלל.

יש להשתדל ללמוד תורה בעוז ובעיון ובכך היצר אין לו כוח להפיל את האדם בחטאים אלו כלל וכדברי הרמב"ם וגדולה מכל זאת אמרו יפנה אדם עצמו ומחשבתו לד"ת וירחיב דעתו בחכמה שאין מחשבות העריות מתגברות אלא בלב הפנוי מן החכמה ובחכמה מה הוא אומר אילת אהבים ויעלת חן דדיה ירווך בכל עת באהבתה תשגה תמיד 

ה' יתן לך את הכוחות להמשיך ולהשתדל לשמור את הברית  ולזכות מהרה לזיווג הגון ולהינצל מהיצר לגמרי.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה