שאל את הרב - כללי

עד כמה אנחנו רצינים?

  • י"ג תשרי התשע"ה
אא

שאלה

שלום לכם וחג שמח !!! הרב זמיר כהן לפני 8 שנים בסמינר ענה לשאלתי האם יהודים צריכים לשמור את התורה לעצמם או לגלות אותה לעולם ? הוא אמר לי לגלות אותה לעולם !!! לפני כמה זמן אישה אמרה לי אני לא אוהבת דתיים שאלתי למה ? אמרה לי כי הם לא עושים כלום בעולם רק עם עצמם !!! שאלתי אותה ואם יום אחד ידפוק לך בדלת דתי ויגיד לך שהוא בא לעזור לך מה תעשי ? אמרה לי אני אסלק אותו שאלתי ואם הוא יחזור עוד פעם ועוד פעם דעתך ישתנה ? היא חשבה אמרה לי כן ! לפני זמן מה שמעתי צדיק אחד מבקש מהשני שיתפלל למען עם ישראל והשני ענה לו אני מתפלל רק למי שאוהב אותי מי ששונא אותי אני לא מתפלל בשבילו !! העם לא הגיע זמן להביא את גאולה במו ידינו ? אני חזרתי בשאלה אחרי שנתיים בישיבה ועבודה ביד לאחים כי לא ראיתי את האחדות שלנו! בכל יום שעבר מאז אני ניסיתי לחזור בתשובה ולמצוא דרך שתאחד את כולנו ואז הבנתי שלבד אני לא יכול אין לי כוח אבל ביחד אנחנו יכולים אז אני שואל אותכם העם הגיע זמן ?

תשובה

לכבוד השואל, 

נכונים  דבריך, האחדות היא מפתח עיקרי שדרכו נוכל לזכות לגאולה, וכדאיתא בספרי קודש על בראשית מט -א , שעצם האסיפה היא הדרך לזכות לגאולה שבראחרית הימים. 

אמנם, אין הדבר נתון בידי אדם אחד, כי הוא האחדות הדרושה מגיע מתוך  ההחלטה של כל יחיד ויחיד להתאחד.  

ולכן אין האדם היחיד יכול לפעול בישירות אלא על עצמו: שלפחות הוא יתנהג כראוי לכל יהודי, ויחיה באופן של אחדות ואהבת ישראל לכל אחד ואחד מישראל.

ויעזור הקב"ה ושנזכה להתאחד מתוך הכרת החשיבות של כל אחד ואחד, ומתוך רחמים, בב"א.

בברכה, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה