שאל את הרב - כללי

ללא אהבה

  • ט' תשרי התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, אודה לך אם תעזור לי. קראתי פה את כל השאלות שבנות כותבות וחשבתי אולי תוכל לייעץ גם משהו. אני בת קטנה להורים בגיל ה70 לחייהם יש לי עוד שבעה אחים- כולם הלכו בדרך הישרה נשואים עם ילדים בתים משלהם. חוץ מאחותי הגדולה. סיגל בת 45 גרושה, אחותי יצאה עם אח של אמא שלי החורג (אח מאותה אמא) אחותי מצאה בו אהבה ואוזן קשבת לאחר הגירושים וכל מה שיכלה לבקש. אחיי הגדולים והורי ומשפחתי ראו את זה בעין לא יפה בכלל, אחי הגדול מאמין ושומר מצוות אפילו לא הגיע אלינו תקופה הביתה -אחי לא יכל לסבול את הנוכחות שלה. לפני כשנתים נפרדו דרכם.(היו ידועים בציבור). אחותי חזרה לבית הורי שבורה וכואבת ברמה שאף אחד כבר לא יכל לעזור אפילו חשבה על התאבדות , אחותי לוקחת כדורים נגד לחץ ועצבים, אחרי שיחות ופסיכולוגים החליטה להתחיל דף חדש בחיים . דרך אתר אינטרנט אחותי הכירה גבר נוסף שהבטיח הבטחות והתנהג כג'נטלמן אמיתי שלושה חודשים אנטנסיבים של בילוים וכייף והתאהבות מחדש. כמעט לפני שהחבר החדש הגיע אלינו הביתה-יום יומיים הם קבענו לנפוש בבית מלון אך שמאז נותק הקשר איתו לא התקשר לא עונה הבן אדם נעלם מהעולם-לא יצר שום קשר עד עכשיו. מה שניפץ לאחותי את הלב לרסיסים ושוב מכאב לכאב. לאחר ניתוק של שנה עם הדוד (אבי) הוא החליט ליצור קשר - לשאול מה נישמע?(לא באמת ענין אותה מה שלומה) אנחנו כולם במשפחה יודעים שהסיפור נגמר מה שפתח אצל אחותי תקוות שווא- אבל שום דבר לא השתנה אבי נשאר אותו דבר נקרא לזה ניצול ליחסי מין נקיון בבית -אחותי בחורה תמימה שמאמינה לכל מה שאומרים לה. בימים אלו אחותי לבד ללא אהבה- אני חושבת שזה הדבר הכי עצוב שיש שאין לך אהבה בחיים. ההורים שלי מבוגרים אימי ואחותי גם כן לא מסתדרות שתיהם חסרות סבלנות וצעקניות. קשרי אהבה לא הולכים לה,עד שהיא חושבת להתעסק במשהו חדש. לתבוע את הדוד שלי על שהשאיר אותה בלי כלום. שניהם היו ידועים בציבור 11 שנים ושהיא חזרה הביתה זה פשוט נגמר שניהם חלקו דירה והוצאות. מה אפשר לעשות??

תשובה

לכבוד השואלת, 

מאד קשה לשמוע על המצב של אחותך.

מעניין שהמשפחה התנגדה בהתחלה לקשר בין הדוד והאחות כאשר הגמרא אומרת: " הנושא את בת אחותו...עליו הכתוב אומר (ישעיהו נח, ט) אז תקרא וה' יענה תשוע ויאמר הנני"  (יבמות סב: - סג.). 

אולי הדבר הכי טוב כעת, שתעשה אחותך קשר עם רב שהיא תרגיש שמבין אותה ואת מצבה, לשיוכל ליעץ ולהדריך אותה כעת האיך לצאת ממצבה לחיים תקינים בעזרת השם. 

בברכה, 

רב נחום

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה