שאל את הרב - כללי

מגוון

  • כ"ה אלול התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב,כמה שאלות בפי.. 1. זה קצת ארוך, לפני כשנתיים יצאתי עפם כהן,ברגע שגיליתי שאני חללה נפרדנו,לקח לי הרבה זמן להשלים עם זה..אך השלמתי.וחיכיתי לשלי,יצאתי עם כמה בחורים מאז ופשוט לא הצליח,הם נפרדו ממני בגלל אי מוכנות לקשר רציני..עם הזמן הבנתי שאולי הבעיה היא בי.,עשיתי חשבון נפש וזה לא היה נראה לי הגיוני..שזו אותה סיבה כל הזמן ואני רוצה חתונה בסוף.. אני בת 18, משתייכת לזרם הכיפה סרוגה, לפני כמה זמן םגשתי בחור..שלא עלה על דעתי לחשוב עליו אחרות..והתאהבתי בבנאדם,אחרי כמה זמן גם הוא התוודה.לא בניתי ציםיות..אחרי כמה זמן הוא בא בטענה שהוא לא בנוי,ואנחנו צעירים..הוא צודק,אולי אני גם לא בנויה.מאז אותו בחור יש בי תחושה ממש מעומק נשמתי שהוא איכשהו שלי,שאולי בזמן אחר נהיה מוכנים ונצא .פשוט התזמון לא נכון.יש בו את כל מה שרציתי בבעל,ולפיו, גם אני כנ''ל.. הייתכן דברכזה? שיש תחושבת שייכות לאדם,כאלו הוא שלי,מרובד שונה בנשמה שכך ארגיש? האים מותר לי להתפלל על זיווגי ולבקש אותו ספציפית? שהוא יהיה שלי? או רק לכוון עליו? אני כבר לא ילדה שהולכת לפי רגש מופרך..זה אחרי שבדקתי טוב טוב את עומק האדם..ומשהו צורח בי משהו עמוק שהוא שלי.. 2.האם מותר לי לשים לפני שבת כסף וטלפון בתיק למוצאי שבת וללכת בתוך העירוב עם התיק? 3.לפי 1, יש בי אולי מזל רע שמרחיק אנשין? אולי עין הרע? איני עושה דבר..עושה הכול כשי שלא ידברו עליי..ולפעמיםן אומרים עליי שבחים וזה מרתיע בי.. שאולי זה יילך למקום רע..ואולי זה מרחיק את זיווגי.. ייתכן? מה עושין עםזה ? תודה, וסליחה על ריבוי השאלות והתוכן..שנה טובה.

תשובה

לכבוד השואלת,

"היתכן דבר כזה? שיש תחושת שייכות לאדם,כאלו הוא שלי,מרובד שונה בנשמה שכך ארגיש?"

כפי מה שהבנתי, יתכן שהוא רגש נורמלי כעת, ומכל מקום, אם מזדמן משהו שונה, אין לעכב או להחליט את החיים על פי אותו הרגש.

"האים מותר לי להתפלל על זיווגי ולבקש אותו ספציפית? "

כפי מה שהבנתי, יש להתפלל על מציאות הזיווג הנכון, אבל לא על בין אדם ספיציפי. (אם את רוצה לכוון למידות מסוימות שנראה לך שדרושות בשבילך, את יכולה לכווין בתפלה כדי לזכות לזיווג "שיש לו לפחות את המעלות האלו והאלו".)

"לפי 1, יש בי אולי מזל רע שמרחיק אנשין? אולי עין הרע? איני עושה דבר..עושה הכול כשי שלא ידברו עליי..ולפעמים אומרים עליי שבחים וזה מרתיע בי.. שאולי זה יילך למקום רע..ואולי זה מרחיק את זיווגי.. ייתכן? "

מתוך תיאור הדברים שבמכתבך, לא נראה שאת עושה משהו לא טוב או שיש כאן עין הרע, רק שעדיין לא הגיע הזמן.

אם משבחים אותך בדברים שהם באמת כוחותך הטבעיים, מותר לך לקבל את השבח  ולהרגיש טוב, כי כוחותך הטבעיים הלא הם מהשם, ומותר לכל אחד להרגיש טוב בכוחות המיוחדות אשר חננו השם. אין לדאוג שמא השבחים ילכו לצד הלא טוב או שירחיקו את הזיווג. 

בברכה שהשם יתן לך הכח לעבור תקופה זו על צד היותר טוב, ושתזכי באמת בשעה טובה ומוצלחת, למצוא את זיווגך ההגון ושתכרי אותו בלי ספקות כשיבוא הזמן בסייעתא דשמיא,

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה