שאל את הרב - כללי

אלוקים אוהב אותי?

  • ט"ו אלול התשע"ד
אא

שאלה

שלום וברכה! יש לי כמה שאלות שנורא מציקות לי: אני אמנם מאמינה שבורא עולם קיים!! נראלי שקיבלתי את הסיבות הנכונות להאמין אך ראשית, אני מחפשת תשובה ריאלית לכך שהוא באמת אוהב אותי! מניין לי לדעת שבאמת הוא אוהב אותי? שהוא באמת רוצה בטובתי? אני לא מאמינה באינטואיציה בעניין הזה. ונכון שהוא ברא אותי וטוב לי אבל האם זו סיבה מספקת לאהבה, הרי אם הוא היה ממית כל אדם שהיה עושה עבירה הריי העולם היה מתרוקן מזמן מאנשים ואפשר לתרץ את זה בכך שאילו העולם היה ריק אולי היה משעמם לו? דבר שני: מניין לי לדעת שהוא ענו? איך אפשר לראות דבר כזה כשישנן מצוות דאורייתא כמו ברכת המזון. הרי רם נמשיל את העניין לבני אדם, בן אדם שהיה מעניש אותי על כך שאני לא מודה לו על ארוחה שהוא נתן לי או אפילו פחות מזה היה מבקש שאומר לו תודה על טובה שהוא עשה לי, בוודאי לא הייתי קוראת לו ענו!! יותר מזה, הדיברה הראשונה אנוכי ה' אלוקיך! איך אפשר להסביר את העניין כענוה? או " לא תשא שמי לשווא" כיצד ניתן לראות ענוותנות במישהוא שמצווה אותי לא לקרוא לו בשמו?? תודה מראש! נ.ב חשוב לי לציין שהשאלות אינן מגיעות ממקום של התרסה, אלא באמת באמת אני מחפשת תשובה לעניין

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 
לאלוקים ודאי לא משעמם, כי הוא לא אדם, ואינו חי ומזדקן בתוך הזמן. אלוקים הוא האינסוף, והוא נצחי ובלתי משתנה.
הרי לפניך 10 הוכחות שאלוקים אוהב אותך:
 
התפילות לא נועדו עבורו יתברך, כי אין דבר שהבורא יכול להשיג מן האדם. התפילות נועדו לנו, ואף השבחים מקרבים את הבורא לשכלנו, וכך אנו זוכים להנות מטובו יותר ויותר, בעולם הזה, ובעיקר בעולם הבא שהוא התכלית למצוות והתפילות.
מי שמזלזל ב-ה' מאבד את תכלית חייו בעולם, את ההטבה שהובטחה לו. גם זה כתוב בתורה במפורש: "הנה נתתי לפניך היום את החיים ואת הטוב ואת המוות ואת הרע... ובחרת בחיים".
 
חשוב שתקראי את החוברת "שיחה גורלית" שתשיב על כל שאלותיך בנושא זה בהרחבה. חפשי בגוגל את המילים "שיחה גורלית". בהצלחה!
 
בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה