שאל את הרב - כללי

היכן לקיים את ראש השנה

  • י"ב אלול התשע"ד 
אא

שאלה

שלום וברכה, אני נשואה 5 שנים וטרם זכינו לילדים. בשל המצב הרגיש שבו אני נתונה (כרגע מנועה אפילו מהשתדלות של טיפולים) אני חוששת להכניס את עצמי למצב רגיש אף יותר, במיוחד בראש השנה, הכרוך במפגש משפחתי. אצל ההורים שלי יש בעיה קשה של שלום בית וכעסנות שסבלתי ממנה לאורך כל השנים עד שהתחתנתי. בצד של בעלי רק אנחנו ואמא שלו שומרים את קדושת המועד. אנחנו גרים בעיר חרדית ואני מעדיפה להישאר לבד בבית, השאלה אם כדאי בכ"ז להיכנס לאתגר הזה ע"מ שע"י עמידה בנסיונות בעז"ה נזכה לישועות, או שעדיף להימנע ולהיות בביתנו בו הסיכוי לנסיונות נמוך.

תשובה

לכבוד השואלת, 

כבר לימדנו חזל בנוגע לנסיונות:

"אמר רב יהודה אמר רב לעולם אל יביא אדם עצמו לידי נסיון שהרי דוד מלך ישראל הביא עצמו לידי נסיון ונכשל" (סנהדרין (קז.).

א"כ אין להיכנס דוקא לניסיון משום מעלת הזכויות שאולי ירוויח; לכן עדיף להשאר בבית אם בעלך מסכים לכך. 

בברכה, 

רב נחום


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים