שאל את הרב - כללי

בריאות , זוגיות , עבודה

  • ט' אלול התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב שמי שירלי שלום תאריך לידה 26.9.86 , כ"ב באלול תשמ"ו שם אמא טונה , מעוניינת לדעת על בריאות , זוגיות , עבודה .

תשובה

לכבוד השואלת, 

את נולדת ביום שישי לשבוע פרשת נצבים וילך.

בעלייה השישית לפרשיות אלו מדובר אודות הקושי שיבוא על היהודים בסוף הימים, ושהדרך להשאר קשור להקב"ה תהיה דרך השירה שנתן הקב"ה למשה אשר יש בה עדות על כל מה שיקרה ליהודים בכל התקופות. 

והדבר נפלא שדוקא את השם הזה נתנו לך הוריך: "שירה לי".

אם כן יש לומר לגבי תפקידך ועבודתך את השם, שבכל התקופה הזו הקשה שעובר עלינו באחרית הימים, את מזכירה לאנשים שכל החיים שלנו היא בעצם שירה אחת גדולה להקב"ה.

וכמו בכל שירה וניגון שבעולם, יש בה את החלקים הגבוהים שבה, ויש בה את החלקים הנמוכים שבה, וכולם ביחד מובילים לסיום אחת אדירה של השירה; כך גם הם חיינו- הם מחוברים מזמנים "גבוהים" - כשהכל זורם, ומזמנים נמוכים - כשנדמה  לנו שהכל תקוע, אבל בסופו של דבר כולם ביחד מובילים לסיום אחת אדירה .

ולכן, על אף הקושיים שבאחרית הימים, בכל זאת אנו יודעים ומאמינים שהקב"ה מוביל אותנו למקום הכי טוב שיכול להיות, ולעתיד לבוא עוד נשיר לו שירה על כל הזמנים: הן מה שהיה נראה לנו טוב, והן מה שהיה נראה בעינינו קשה.

ולפי זה יש לך לחזק אחרים, לדעת ש"גם זה יעבור" ו"כל מה שהקב"ה עושה הוא לטובה", ולהתחזק בענין השירה (יש ג"כ "פרקי שירה" הנאמרים ע"י כל בריות העולם להקב"ה), ולדעת בתוך עצמך שמה שלא יהיה ליהודי - באיזה תחום שהוא, בריאות, זוגיות, עבודה - תמיד מוביל לסוף טוב ולהתקרבות להשם, ושכל חיינו היא בעצם  שירה אחת גדולה של טוב והודעה להשם יתברך.

בברכה,

רב נחום

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה