חגים ומועדי השנה

שאלה בנוגע לסרטון שמתעד את הרב דב קוק אומר שהשנה ראש השנה הוא האחרון

  • ט' אלול התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, שמתי לב שהשנה זו השנה הרביעית או החמישית ברציפות שיום כיפור יוצא בשבת- האם יש לכך הסבר כלשהו או שמא מדובר בצירוף מקרים? כמו כן מה יש לרב להגיד על הסרטון הבא שמתעד את הרב דב קוק שאומר שהשנה ראש השנה הוא האחרון והגורלי לנו: https://www.youtube.com/watch?v=7eeddK1XrSs תודה רבה.

תשובה

לכבוד השואל, 

אמנם בשנה זו ובשנה שעברה ולפני ארבע וגם חמש שנים יצא יום כיפור בשבת, אבל בשנת תשע"ג יצא יום כיפור ביום רביעי. ולכן אין חזקה לזה, ואין לראות בזה צירוף מקרים, אלא היום שבו חל יום כיפור לפי קביעות של הלוח העברי, יכול להיות שיצא בשתי שנים רצופות באותו יום.

שמעתי את הסרטון, ולפי מה שנאמר שם שזה יכול להיות הראש השנה האחרון - קשה לדעת למה הכוונה. ואולי הכוונה למה שמקובל אצלינו שלעתיד כל המועדים בטלים חוץ מפורים, וא"כ במילים אחרות רוצה לומר שאולי יבוא משיח השנה. וכן יעזור השם .

ואחרי שמיעת תוכן הדברים וההקשר לנושא, נראה שהכוונה היתה לומר שלכן אנשים ימחו באנטנה כדי לקבל שכר על המעשה של מניעת נזק לאחרים, כי בזמן שמשיח יבוא בעזרת השם, שוב יתבטלו הנזקים והשלילות מן העולם, ולא תהיה שייך לעשות מצוה כזו של למחות כדי להציל אנשים. 

בברכה, 

צוות הידברות

 

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:ראש השנהיום כיפורהרב דב קוקביאת המשיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה