הלכות ומנהגים

מתי יהודי נחשב לגוי?

  • כ"ה אב התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, שאלות כלליות -האם ישנם מצבים בהם יהודי נחשב אצל הקב"ה לגוי חו"ש? כלומר אילו עבירות שיהודי עושה יגרמו לו להחשב לגוי (אם יש דבר כזה) אצל ה' יתברך? אמרו לי פעם שמי שמחלל שבת בפרהסיא נחשב לגוי והוא יוצא מעדת ישראל, זה אומר שכשהוא יבוא לעולם הבא ידונו אותו כגוי ולא כיהודי שמחוייב בתרי"ג מצוות? -והאם ישנו מצב בו יהודי מפסיד את המצוות שלו חו"ש? ואם חס ושלום כן, אז ישנו מצב שהוא יכול "להחזיר" אותן? -האם יהודי שחו"ש "שינה" את דתו לדת אחרת כמו חו"ש התאסלם או התנצר וכו' באמת נשמתו הופכת להיות ככל הגוים והוא כבר לא נחשב יהודי? זה תופס בכלל? כלומר כאשר הוא יעלה לעולם הבא הוא יתן דין וחשבון על מעשיו כגוי או כיהודי? 2 שאלות אישיות: -מדי ערב לפני שאני הולכת לישון, אז יש לי מחברת בה אני כותבת כל יום מה היו המצוות שלי ומה העבירות שלי לאותו יום, מן חשבון נפש כזה.. אבל לא תמיד אני עומדת ומתוודה ומתחרטת ומקבלת על עצמי לעתיד להשתנות על העבירות אלא אני קוראת (בראיה או בדיבור לפעמים) ומכוונת לעצמי שבלי נדר אשנה את מעשי לטובה. האם צריך על כל עבירה ועבירה כל יום לעשות תשובה בצורה של וידוי, חרטה וקבלה לעתיד או די לי בזה שאני כותבת ומכוונת? - כמו כן יש לי מחברת שבה אני משתדלת כל ערב לכתוב לה' יתברך תודה על השגחות וחסדים שהוא עושה עמי ועם ישראל, אבל שוב, אני לא אומרת בפה אלא כותבת. האם זה נחשב שאמרתי לה' תודה בפה? תודה! ואם אפשר שהרב יברכני שאזכה לחזור בתשובה שלימה בשמחה ונחת וישוב הדעת.. תודה רבה לכבוד הרב! שבת שלום...

 

תשובה

שלום וברכה

יהודי לא יכול להשתנות לגוי לעולם. כל העונשים שלו יהיו עונשים של יהודים , אף אם יחטא את כל החטאים שבעולם ואף אם יכריז על עצמו כמוסלמי או כל שם אחר. 

דינו כגוי רק להחמיר עליו  ולאסור לשתות מיינו וכדו', אבל לא להקל בעונשו.

הכתיבה של התשובה מועילה מאוד אולם מצוות הוידוי הוא בפה ועל כן יש להתוודות על החטאים בפה מלא, אולם הודאה לה' וכדו' די בכתיבה.

ה' יעזור שתזכי לתשובה מתוך שמחה ונחת ומתוך אהבת ה'.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה