אמונה

האם כדאי לצפות למשיח

  • א' אב התשע"ד
אא

שאלה

שלום הרב, הבנתי שכאשר משיח צדקנו יגיע לא ניתן יהיה לצבור יותר זכויות, שכן יצר הרע יתבטל. הרמה הרוחנית שנגיע אליה באותה עת, תהיה הרמה הרוחנית בחיי הנצח שלנו. 1. רציתי לדעת כיצד ניתן לרצות שמשיח צדקנו יגיע בכל רגע כאשר אנו יודעים שלא נוכל להתעלות יותר? 2. רציתי לדעת כיצד ניתן לרצות שמשיח צדקנו יגיע בכל רגע כאשר אנשים קרובים טרם עשו תשובה? מה יהיה עליהם? תודה רבה רבה

תשובה

לכבוד השואל, 

1. כפי מה שהבנתי, בזמן שמשיח יבוא יקבל כל אחד שכר על מעשיו שמקודם. כלומר, ימשיכו כולם להתעלות אבל ההתעלות תהיה על פי חוזק פעולת כל יחיד בתורה ובמצוות קודם שמשיח הגיע. 

אם כן בנוגע לשאלתך, "כיצד ניתן לרצות שמשיח צדקנו יגיע בכל רגע כאשר אנו יודעים שלא נוכל להתעלות יותר?", אם האדם כעת עושה כל מה שביכולתו בתורה ובמצוות, והתקשרות לבו היא חזקה בהשם, אז על פי המדריגה הזו יקבל יותר ויותר, ולא ישנה כמה שהספיק בעצם לפני שמשיח הגיע.

2. קשה לנו מאד לדעת היום האיך הקב"ה דן אנשים אחרים. ישנם נשמות שמגיעות לעולם רק בשביל תיקון פרט אחד, ואולי הם כבר עושים את זה.

ואין לאדם לדאוג אלא על תיקונו כשלעצמו, שהוא בעצמו יקיים את כל חיובו על פי תורה, ויתקשר בקשר לבו להקב"ה.

כי אנו מאמינים שההשגחה מובילה את כל נשמה אל המצב הראוי לשיוכל להשיג את התיקון שלה. 

וכיוון שהדבר כך, אין לדאוג ממה שמשיח יגיע לגבי השפעתו על דרגא הרוחנית של אחרים. כי הרי הקב"ה הוא זה שמביא את המשיח; והוא זה שמביא את ההשגחה המדוי קת על כל אחד כדי שיגיע לתיקונו. ואם הוא יתברך מביא על האדם ההוא שמשיח יב וא ברגע זו בחייו, הרי שזה בדיוק מה שהלה צריך כדי להגיע לתיקונו השלם. 

בברכה,

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה