שבת

קידוש ערב שישי

  • כ"ט תמוז התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב, אני רווקה חוזרת בתשובה ויש לי שאלה: בימי שישי בערב אני בדרך כלל נמצאת בביתי לבדי, האם עליי לערוך קידוש למרות שאיני נוהגת לאכול ארוחת ערב, בדרך כלל נוהגת לאכול פרי או מעט פיצוחים או חטיף אנרגיה בשבת בבוקר אני נוהגת להצטרף למשפחתה של אחותי ושם שומעת קידוש בסעודת הבוקר. מה דעתך?

תשובה

שלום וברכה

מצוות הקידוש היא גם למי שדר ביחיד. מצווה מן התורה לקדש את השבת בתחילתה וחכמים תיקנו לקדש על כוס יין ועל כן אף שאינך זוכה להיות יחד עם המשפחה מצווה לקדש על היין.

מצוות הקידוש מצותה שתהיה במקום סעודה וסמוך לה דהיינו שמצוות הקידוש תקפה וחלה רק אם אוכלים מיד לאחר הקידוש  כזית לחם או עוגה או  לפחות כוס יין נוסף. ללא אכילה זו לא יוצאים את חובת הקדיש.

על כן אף אם אינך מתכוונת אכול סעודת פת יש לאכול לפחות כזית עוגה וכדו' מדברים שברכתם מזונות {מלבד אורז}.

מי שלא קידש מכל סיבה שהיא בליל שבת את הקידוש הארוך יקדש בשבת בבוקר את הקידוש הארוך של הלילה ולא יסתפק בקידוש הקצר הנההוג בדרך כלל ביום השבת.

אולם לא אמנע מלכתוב שחבל מאוד להפסיד את מצוות סעודת השבת בליל שבת כבר אמרו חכמים כל הזהיר בשלש סעודות בשבת זוכה להינצל מחבלי משיח ממלחמת גוג ומגוג ומדינה של גיהנם, על כן בוודאי ראוי מאוד להקפיד לאכול לפחות כזית {ולכתחילה ראוי לאכול כביצה} לחם/לחמניה וכדו'  ובכך זוכים לכל ההבטחות הנזכרות לעיל.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה