שאל את הרב - כללי

יחסים שמירה על הברית לפני חתונה

  • כ"ט תמוז התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב. אני בזוגיות מזה חצי שנה הזוגיות טובה יחסינו טובים ולפי הסרטים של רבנו זמיר ישנה התאמה. שאלתי היא כזו אנו יוצאים כבר תקופה ויש עיניין ואני מרגיש שהיא הזיווג מאוד קשה לי לשמור על הברית ולהתקדש במצב הזה שנינו יודעים ומכירים בהלכה אך נורא מתקשים בשמירת נגיעה וכשאני מדבר אתה על חתונה היא אומרת שדרוש לה עוד זמן.. לאחר השיחות שלנו בנושא אני מרגיש שאין לי מטרה ואני רואה את החתונה כדבר רחוק ולצערי נופל לחטא ונכנע ליצר מפאת היאוש אני לא יודע מה לעשות בתור גבר זה מאוד קשה ועל אחת כמה וכמה כשאני לא יודע כמה זמן אאלץ לחכות ואני מרגיש שזה פוגע בי מבחינת הרמה הרוחנית... מה לעשות?

תשובה

לכבוד השואל, 

הדרך הנכון להחלטת זוג שמחליטים אם רוצים להתחתן אחד עם השני, אינה אמורה להתארך יותר מידי; וכאשר מתארך יותר מן הצורך, זה גורם באופן טבעי שאדם (הרבה פעמים הגבר) נקלע למצב שאתה מתאר.

 כי הקב"ה ברא את האדם להנשא, ואז תהיה הנגיעה מותרת וטבעית. הרי שמצד אחד הנגיעה מותרת והיא דבר טוב אחרי שבן אדם מתחתן.

ומצד שני, אסר הקב"ה עלינו את הנגיעה באשה שאנחנו לא מתחתנים אתה.

הוי אומר, שרצונו יתברך שניפגש עם בחורה שהציעו לנו רק לתקופות זמן מוגדרות - מספיק זמן שיאפשר לנו לקבל מידע מספקת על הזולת, עד שנוכל להחליט אם זאת היא זו להתחתן איתה. ואח"כ רוצונו יתברך ש: או 1) ניכנס למצב של נישואין, ואז תהיה הנגיעה מותרת, ויהיה התקדמות והתפתחות בריאה לקשר הפנימי; או 2) אם הוחלט בין הבחור והבחורה שאין הם מתאימים להיות נשואים, אז נפרדים, וכל אחד פוגש הצעה אחרת, שוב רק בזמנים מוגדרים, עד אשר כל אחד ימצא את הראוי לו.

כדי למנוע את מצב הביניים, דהיינו המצב שאתה מתאר - כאשר הפגישות נמשכות לטווח ארוךבלי החלטה על נישואין,    אז חייבים לרסן את הזמן שמבלים ביחד ולהיפגש רק בזמנים מוגבלים אשר יביאו לידי תולעת מעשית; כי בלאו הכי, זה יכול להרוס ח"ו את כל הקשר כולו , ואפילו כאשר הוא כן דבר טוב (כי המשך הקירוב התמידי בזמן שעדיין אין נישואין, גורם לתסכוליים פנימיים להתעוררר בתוך כל אחד, שלבסוף יכול להביא לידי מריבות וסכסוכים שיכולים לקלקל את כל עצם הקשר ח"ו).

ולמעשה בנוגע למצבך, אם אתה כבר החלטת שזוהי זאת, ורק שהיא עדיין צריכה יותר זמן, אז ראוי להפגש מספר פעמים בשבוע לתקופה של שעות מוגדרות (ולא יותר מידי מאוחר בלילה), עד אשר היא תוכל להחליט אם כן או לא. אבל אי אפשר להמשיך ככה לבלות זמן ביחד בלי חשבון, כי זה גורם לך מצב טבעי של לחץ פנימי, תסכול, ונפילה ברוחניות.

אם תוכל להסביר את הנושא באופן צנוע ובנוח ובנעימות למדוברת, אז ברור שהיא תסכים לסייע בענין הזה ולקבוע דוקא זמנים מוגבלים לפגישות, כי ברור שהיא תבין את צרכיך כגבר ולא תרצה לגרום לך לנפילה.  כי הרי כל ענין של עבודת שלום בית לאחר החתונה, היינו  שכל אחד יעבוד על עצמו וישתדל לבוא למדריגה שבה יוכל לראות את הצרכים של הבן זוג, כאלו שהם עוד יותר חשובים לו מאשר צרכיו האישיי שלו ; ואם כך, ברור שהיא תרצה לדאוג לצרכים הטבעיים שלך כאשר תדע עליהם.

בברכה והשם יתן לכם את הסייעתא דשמיא שאתם צריכים ושהכל יוכל להסתדר על צד היותר טוב, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה