תפילה וברכות

ברכת שהכל נהיה בדברו- שאלות

  • כ"ב תמוז התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, יש לי כמה שאלות בנוגע לברכות: 1)אורח שמתארח אצל מישהו, והמארח הביא לאורח לשתות מים, והאורח בירך "שהכל נהייה בדברו", אם המארח מביא לאורח שוקולד למשל, האורח צריך לברך שוב פעם "שהכל נהייה בדברו"? 2) אם מישהו נמצא בבית שלו ושתה מים ובירך "שהכל נהייה בדברו" ואחרי חצי שעה הוא לקח שוקולד (הוא לא כיוון בברכה הראשונה גם על השוקולד), הוא צריך לברך גם על השוקולד "שהכל נהייה בדברו"? 3) אם מישהו אוכל בבית שלו משהו שמצריך אותו באחת מן הברכות הבאות: "שהכל נהייה בדברו", "בורא פרי העץ", בורא פרי האדמה", בורא מיני מזונות", "המוציא לחם מן הארץ". ואחרי נגיד 20 דקות אותו אחד יצא ממש מחוץ לביתו, יצא מהשער של החצר, למשך דקה אחת וחזר לביתו. על איזה מהברכות הוא צריך לברך עוד הפעם? 4) האם הבית הכסא נחשב להפסק, ואם כן, עבור איזה ברכות הוא נחשב להפסק- כלומר איזה ברכות צריך לברך עוד הפעם כשיוצאים מבית הכסא. תודה רבה מראש.

תשובה

שלום וברכה

1. לא.

2.  עליו לברך.

3.  יברך שוב שהכל נהייה בדברו", "בורא פרי העץ", בורא פרי האדמה", ולא יברך שוב בורא מיני מזונות", "המוציא לחם מן הארץ". פירות משבעת המינים נחלקו הפוסקים ומעיקר הדין דעת הגר"ע יוסף שספק ברכות להקל ולא יברך שוב.

4.  לדעת הגר"ע יוסף  זה נחשב הפסק ל שהכל נהייה בדברו", "בורא פרי העץ", בורא פרי האדמה",  ולא לבורא מיני מזונות", "המוציא לחם מן הארץ". ופירות שבעת המינים כנ"ל.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:ברכותשאלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה