שו"ת פורים

איך ייתכן שפורים זה חג מדרבנן?

  • י"ז תמוז התשע"ד
אא

שאלה

שלום וברכה כבוד הרב.. אני מתחזק..היום צמתי את צום י"ז בתמוז..זאת הייתה הפעם הראשונה שצמתי איזה שהוא צום שהוא לא יום כיפור..זה היה לא קל אבל הרבה פחות נורא ממה שחשבתי.. עכשיו לשאלה: האם בכל הזמנים של כל הצומות חוץ מצום יום הכיפורים מניחים תפילין? אם התשובה היא חיובית אז אם קשה לי מאוד גם לצום, גם לעבוד וגם להניח תפילין ואני לא מסוגל להתרכז בתפילה כמו שצריך אני יכול לפתור את עצמי והעיקר שקיימתי את מצוות הצום? ועוד שאלה ברשותך כבוד הרב..קראתי את התשובה לשאלה הזאת: https://www.hidabroot.org/he/question/24738 ..איך ייתכן שפורים זה חג מדרבנן? עד היום חשבתי הפוך..הרי חג פורים הוא חג על מגילת אסתר..ולא רק זה אלא שיש מסכת שלמה בתלמוד שנקראת מסכת מגילה שעוסקת בהלכות החג ובפירוש של המגילה. תודה

תשובה

שלום וברכה

אשריך ואשרי חלקך שזכית לכך.

גם אם אינך יכול לכוון כראוי בתפיהל בצום כמו רוב האנשים שצמים וחלשים מעט וקשה לכוון בתפילה, יש להתפלל ולצום וה' מקבל את התפילות האלו בדרגה הגבוהה ביותר.

אכן פורים אינו מן התורה. מצוות התורה הם הכתובים בספר התורה בלבד. דברי הנביאים וכן מגילת אסתר שהיא מהכתובים אינה בדרגת דברי תורה אלא מצווה דרבנן חשובה וחמורה מאחר וזה מדברי הנביאים.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:פוריםמצוות פורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה