שאל את הרב - כללי

במה להתחזק,העתקה במבחן.

  • י"ז תמוז התשע"ד
אא

שאלה

אני בה כבר הרבה זמן מתחזקת כיום אני כמעט חרדית לכל דבר אבל אין לי כבר את אותה התלהבות ושמחה מכל מצווה אני יודעת שזו הדרך הנכונה,אבל אני כבר עושה הכל כי אני רגילה,בנוסף לכך אני לא יודעת מה עוד אני צריכה להתחזק וברור שיש במה. פעם הייתי מעתיקה במבחנים וכיום כבר לא,אני צריכה לבקש סליחה מהמורות?

תשובה

לכבוד השואלת,

אשריך ואשרי חלקך שאת מתחזקת, בודאי הקב"ה מחשיב את כל מה שאת עושה.  

העצה המובא בספרי קודש כדי לקיים המצוות בהתלהבות ושמחה היא ה"חידוש". צריך להיות דבר חדש בעבודת האדם -  אפילו אם יש רק דבר אחד קצת שונה באותו יום - כל היום היא אחרת.

לכן איעץ לך לשמוע שיעור מידי פעם לפעם באתר הידברות - או לקרוא מאמר בענין עבודת השם באיזה ספר  - המעניין אותך, וזה יכול להוסיף הרבה להתלהבותך בקיום המצוות. 

הכלל הוא שצריכים תמיד לשאוף לגדול , עוד פסיעה קטנה ועוד פסיעה קטנה למטרת בניית היחס והרגשת הקירבה עם הקב"ה - ולא להשאר באותו מצב  "כמו אתמול".

לא ראיתי חיוב לבקש סליחה אודות העתקה, אולם הכל לפי מה שאת מרגישה במצב, אם זה יגרום לך קירבה להשם או להיפך ח"ו. ועל כל פנים, ראוי לך לקבל על עצמך מכאן ולהבא, שלא להעתיק יותר ולנסות לדעת את החומר לפני המבחן עד כמה שיש ביכולתך, כדי שתוכלי תמיד להיות אמיתי, גם בלקיחת בחינה.

בברכה שהקב"ה יתן לך הכח תמיד להתחזק יותר ויותר,

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה