אמונה

רוצה שבעלי ילמד תורה, אבל הוא קורא עיתון. מה לעשות?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב,

אני נשואה כ-5 שנים ויש לנו ילדים. בעלי למד בכולל שנה ולאחר מכן יצא לעבוד. בעלי אדם מאד מוכשר, שמחפש עשיה ותעסוקה כל הזמן - חוץ מלימוד תורה. כבר חמש שנים אני מחכה שזה יבוא לו מעצמו ומרצונו. אני לא רוצה לכפות עליו וללחוץ אותו, אבל זה לא קורה. הוא לא נמשך ללימוד בכלל, וכל שאיפותיי לבעל בן תורה, או לפחות קובע עיתים לתורה, אינן מתגשמות.

זה כואב לי מאד מכיוון שזה חשוב לי מאד שתהיה לו מסגרת מסוימת שתשמור עליו. ניסיתי מספר פעמים לדבר איתו על זה בנעימות, והסברתי לו כמה זה חשוב לי ולו. הוא מקבל את דבריי ולא מתנגד, אבל בפועל לא עושה עם זה כלום, ומבזבז את זמנו הפנוי בהתעסקות עם המחשב או קריאת עיתון.

אפילו בשבת, כשיש לו הרבה זמן לעשות זאת, הוא רק ישן וקורא עיתון, ולא פותח ספר - רק אם אני אומרת לו, בשיא העדינות, הוא לומד מקסימום רבע שעה כמה הלכות וזהו.. תמיד לימדו אותי שבכוחה של אשה להצמיח את בעלה, אבל אצלי זה לא הולך. האם יש דרך להגיע לכך בכל זאת? ואם לא זכיתי שבעלי ילמד תורה אז לא יהיה לי חלק וזכות בתורה?

תודה רבה

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

הרי אנחנו יודעים ע"פ מה שכתוב בגמרא כי "מחשבה טובה הקב"ה מצרפה למעשה", ואם רצונך באמת שבעלך ילמד תורה, והרי את גם עושה פעולות בהתאם, אז ודאי הקב"ה "מצרפה למעשה" ותקבלי שכר על זה. מה ששאלת - איך מעוררים רצונו ללימוד התורה? - קודם כל צריך להתפלל לה'. שנית, כדאי שתעודדי אותו על הרבע שעה שהוא כן לומד, ותגידי לו כמה זה מוסיף לך. יכול להיות שע"י זה הוא יוסיף שעות לימוד. כדאי לקנות ספרים על גדולי הדור כמו הבן איש חי, החזו"א, הרב שך והרב אלישיב זי"ע, ועוד גדולי ישראל ששם רואים איך הם אהבו את התורה. אפשר לעשות את זה בחכמה כאילו קונים את הספרים לילדים ואגב כך גם בעלך יקרא (דרך אגב יצא לאחרונה ספר על הרב אלישיב בשם "הסוד" - מומלץ לקרוא).

אין דבר העומד בפני הרצון. אם את באמת רוצה, ה' יתן לך את זה, חזקו ואמצו וה' יהיה בעזרך!

בברכה,

מנחם מנדל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה