אמונה

תשובה על צניעות לפני יום הדין

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לכבוד הרב שלום רב, אני בחור בן 23 נכה וחולה. אני נכשל כמעט כל פעם בהירהורים בחוץ ועוד מעט קרבים ימי הדין ואני מרגיש שאפילו תשובה מיראה אני לא יכול כ´ לעשות אני מאוד רוצה לשוב בתשובה מאהבה (שמעתי שצריך קודם מיראה), על צניעות, והרבה פעמים כשאני עובר ברחוב לדוגמא לקנות כלי כתיבה בחנויות, בסופרים וכו´ אני נכשל בהירהור, בנשים צעירות ומאוד יפות, ולבושות לא כל כך צנוע. אני מרגיש שאני עובד את ה´ עם יצר הרע והוא מתגבר עלי, אני לפעמים בוכה בלילות וזה לא כל כך עוזר לי. אני משתדל לרוץ ועכשיו חם, לגמילות חסדים, לקניות לטייל וכו´, לכיבוד הורים, לתת אוכל לחתולים וכו´ ונכשל לפעמים. אני מאוד כואב לי לפעמים שהיצר הרע צד אותי לפעמים וקשה לי לעבוד את ה´. אני מבקש מהרב עיצה איך להתגבר ולקנות יראת שמיים תמידית; אני מאוד מבקש שהרב יתפלל עלי, מחילה מכבוד הרב. תודה מראש.

תשובה

שלום וברכה

אציע לקבוע בכל יום שיעור תורה בגמרא ובכך תזכה להינצל מיצר הרע וכדברי הגמרא בארתי יצר הרע בראתי תורה תבלין וכדברי רבינו בעל המסילת ישרים פרק ה'
הבורא יתברך שמו שברא היצר הרע באדם, הוא שברא התורה תבלין לו, וכמו שאמרו ז"ל (קידושין ל): בראתי יצר הרע בראתי לו תורה תבלין:
 והנה פשוט הוא, שאם הבורא לא ברא למכה זו אלא רפואה זו, אי אפשר בשום פנים שירפא האדם מזאת המכה בלתי זאת הרפואה, ומי שיחשבו להנצל זולתה, אינו אלא טועה, ויראה טעותו לבסוף כשימות בחטאו. כי הנה היצר הרע באמת חזק הוא באדם מאד, ומבלי ידיעתו של האדם הולך הוא ומתגבר בו ושולט עליו. ואם יעשה כל התחבולות שבעולם ולא יקח הרפואה שנבראה לו שהיא התורה, כמו שכתבתי, לא ידע ולא ירגיש בתגבורת חליו אלא כשימות בחטאו ותאבד נשמתו. הא, למה זה דומה:
לחולה שדרש ברופאים והכירו חליו ואמרו לו שיקח סם זה. והוא, מבלתי שתקדם לו ידיעה במלאכת הרפואה, יניח הסם ההוא ויקח מה שיעלה במחשבתו מן הסמים, הלא ימות החולה ההוא ודאי, כן הדבר הזה. כי אין מי שמכיר בחלי היצר הרע ובכחו המוטבע בו אלא בוראו שבראו, והוא הזהירנו שהרפואה לו היא התורה. מי איפוא יניחה ויקח מה שיקח זולתה ויחיה, ודאי שחושך החומריות ילך ויגבר עליו מדרגה אחר מדרגה והוא לא יבין עד שימצא שקוע ברעה ורחוק מן האמת הרחק גדול שאפילו הרהורי דברים לא יעלו על לבו לבקש האמת. אך אם הוא עוסק בתורה בראותו דרכיה, ציוויה ואזהרותיה, הנה סוף סוף מאליו יתחדש בו התעוררות שיביאהו אל הדרך הטוב. והוא מה שאמרו ז"ל (פתיחתא דאיכה רבתי): הלואי, אותי עזבו ותורתי שמרו, שהמאור שבה מחזירו למוטב:

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה