אמונה

איך מחזקים את האמונה? בת 14.

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני בת 14 וחצי, ועד עכשיו אפשר להגיד שחייתי בבלבול , זאת אומרת... תמיד הרגשתי סוג של קרבה לדת. מגיל קטן נמשכתי לזה, שנה שעברה סיימתי בית ספר ממלכתי דתי, ורציתי לראות מה אני מפסידה, ונרשמתי לחטיבת ביינתים חילונית. היו לי שמה חברים בשפע, וחברות, אבל אני עצמי לא הרגשתי קשורה למקום, לאנשים, למרות שאני לא הייתי דתיה, סך הכל הייתי כמו כולם. בכל אופן, עברתי אחרי חודשיים לבית ספר חדש, חזרתי לממלכתי דתי. ויש לנו רבניות בבית ספר, שלוקחות אותנו לשיעורי תורה והרצאות וכל מיני. הם עצמם ´´חרדיות´´ בכל אופן אני עכשיו מתחילה ללכת לשיעורי תורה ולהתחזק, ובאמת שאני מרגישה טוב עם עצמי והרגשה הרבה יותר שלמה, אבל אני מודעת לכך שהרבה שיעורים יהיו קשורים ל´´צניעות האישה´´ כביכול. ואני יודעת שיש לי הרבה לעבוד על עצמי, על הבפנים, לפני שאני עובדת על החיצוני. מה אני אמורה לעשות ומתי אני צריכה באמת להתחיל לעבוד על המראה החיצוני? אני יעריך שתענו לי ותעזרו לי.

תשובה

שלום וברכה

אשרייך בת ישראל שזכית לחזור לאמת ולהתחבר לבוראך אוהבך.

האמת שאין צורך להשתהות בקיום מצוות מעשיות עד לחיזוק הפנימי בצורה מוחלטת. אנו יודעים את דברי חכמים שאחר הפעולות נמשכות הלבבות זאת אומרת שהמעשים החיצוניים גורמים לנפש האדם להתעדן ולהתעלות ולהתחזק.

על כן המומלץ ביותר שתעבדי על שני הדברים במקביל מצד אחד תשמעי הרבה דברי תורה לחיזוק היראת שמיים שלך באופן כללי וכן לקחת צעדים בעניין הצניעות ככפי יכלתך אף אם את לא מרגישה עדיין שאת כבר אוחזת באמת ברצון פנימי ללכת בצניעות.

אשמח לסייע לך עוד,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה