זוגיות

זוגיות פרק ב - גרושה עם כהן

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב! צריכה לדעת בוודאות האם אישה גרושה יכולה ע"פ ההלכה להתחתן עם גבר כהן? מה האפשרויות למרות האיסור?

תשובה

לכבוד השואלת,

הדבר אסור ע"פ תורה.

אנחנו מאמינים בני מאמינים שכל מה שהקב"ה עושה הוא לטובה - ואע"פ שלא תמיד אנו רואים האיך זה. הקב"ה מנהיג את העולם כולו בטובו במידת הרחמים - בהשגחה פרטית לכל אחד ואחת כדי שיבואו על תיקונם. ואע"פ שכהיום נסתר ממנו האיך אנו מגיעים לתיקונינו, מ"מ אנו יודעים בודאות שרק ע"י שמירת המצוות שהנחילנו השם יתברך מדור דור, אנו מגיעים לתיקון שלנו בחיים שבעולם הזה וגם שבעולם הבא.

הסיבה שיהודי או יהודיה מתחתנים אינו משום ה"כיף" שיש להם או משום איזו סידור של נוחיות או משום איזו סיבה חברתית; הסיבה שיהודי או יהודיה מתחתנים היא משום שזה מצוה ושכך צונו הבורא יתברך בתורה. והחתונה וכל הכרוך בחיי הנישואין, הכל נעשה באופן שהאדם מישראל מבטל את דעתו ואת רצונו הפרטית לקיום כל אותן המצוות וההלכות שבהם צונו השם יתברך. ואע"פ שזה לא תמיד קל, להיפך, הרבה פעמים יש מצבים בחיי הנישואין של יהודי שמאד קשים, וקשה לזוג לקיים איזו מצוה שנוגע להם, מ"מ כל יהודי מחזק את עצמו בידיעה, ששמירת המצוות זהו מה שיביא אותנו לחיים הנצחיים, ושמה אנחנו נרוה תענוגים עד אין סוף - אבל כאן אין זה אלא הפרוזדור למקומינו האמיתי. ואם על פי ההלכה יש איסור באיזה דבר כעת, יש לראות בו שהושם הדבר שם בשביל הנסיון שבו, כלומר, השם רוצה לראות שאנו נוכל לעמוד בנסיון ועי"ז נזכה להמון המון קירבה מאתו יתברך; ולא לראות את הדבר שהושם בדרכינו  שהוא בשבילנו לקחת, ולומר שאם לא כן, אז למה השם היה מזמין דבר זה בדרכי.

לכן התחזקי אחותינו, התחזקי, בשביל עתידך הנצחי, וכן לטובת הכהן המדובר; עוד תזכו לראות בעתיד למה בדיוק השם הזמין נסיון זה לידכם. אבל ברור הדבר כעת, שע"י שתעמדו בביטול דעתכם מול הרצון האלוקי, ותתחזקו לעמוד בנסיון ברגעים אלו, תראו שכעבור זמן קצר, השפעות טובות ישועות ורחמים יזדמנו לכם בעזרת השם - כל אחד בתוך חייו האישיים - באופן שלמעלה מן הטבע , ותדעו שהשם שמח במעשה פרישותכם, ואשרי חלקכם בזה ובבא.

בברכה,

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה