חברה והשקפה

המשך שבטים כבודים

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב ראשית תודה על התשובה המרתקת ששלחת לי אך עדיין נותרו בי תהיות רבות במפגשים בחול פגשתי קבוצה שחיה ומרגישה שהם חלק מהשבטים היהודים וכי כל מה שקשור אלינו זה בבחינת הזכאות עבורם וחזרה הביתה היתכן כי הם חוזרים הביתה שנית אני יודעת שמי שנולד יהודי ימשיך להיות יהודי בכל גלגוליו אז איך אפשר לקרוע מהם את יהדותם? זה נשמע לי משהו שהוא יהיר ואסור כי מי אני שאגיד על אחר שהוא לא יהודי בעוד אותו אחר נחשב לכזה בעיני האלוהים? ועוד דבר במעמד הר סיניי ניתנה לנו התורה לא נאמר שאנו יהודים מגילת רות היא הרבה אחריי הזמנים המדוברים שאלתי שוב מתיי ולמה הוחלט לקרא לבניי ישראל יהודים והאם בגדול אנו נקרים בניי ישראל

תשובה


שלום רב!

שאלות טובות. ודאי הינך צודקת. אף אחד לא אומר שאינם יהודים. אם מדובר בשאלת קשרי חיתון, מן החובה לעשות שאלת רב מיוחדת, אבל מלבד זה, ודאי אפשר שהם יהודים ממש. מי אמר שהם לא יהודי אמת?

אנחנו ודאי נקראים גם 'בני ישראל' בכל מקום בתורה וכו'. השם 'יהודים' בא אחרי גלות של עשרת השבטים על ידי סנחריב מלך אשור, שאז נשאר בשליטתנו רק ירושלים וארץ יהודה, ורוב שבטי ישראל גלו מארץ ישראל, מלבד השבט יהודה, ומאז התחיל העולם לקרוא לנו בשם 'יהודים'.

ברכה והצלחה,

יעקב משה 

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה