חברה והשקפה

שכר מועט בעולם הבא!

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, 1)א. אם אדם מקבל משכורת גבוהה אז זה אומר שהוא מפסיד חלק מן השכר בעולם הבא? ב. ידוע שמשדך בזוגיות מקבל סכום כסף עבור השידוך. היום שמעתי שמשדך גבה 2000 דולר, אז מה?! הוא מרוויח ויוצא שהוא מקבל פחות בעולם הבא? 2)כדי לצאת ידי חובה פעמיים ק"ש ביום אני יכולה להגיד בתפילת שחרית: מאמצע הקורבנות "אלו דברים" עד וכולל "וידבר ה´ אל משה לאמר צו.." ויחשב שאמרתי ק"ש פעם אחת של הקורבנות + להגיד ק"ש של שחרית לפני שמו"ע = פעמיים? יש אפשרות גם לצאת ידי חובה בערבית? פעם אחת בתפילת ערבית ופעם שנייה בק"ש שעל המיטה.. תודה רבה מראש על התשובה :)

תשובה


שלום רב!

שאלות טובות. אם אדם מקבל משכורת גבוהה, ומפריש לצדקה ה'מעשר כספים' באמת ובתמים, אינו מפסיד חלק מן השכר בעולם הבא.

אף בשדכן הנוטל סכום מקובל, לא יקבל פחות בעולם הבא, אך ברור שמי שעושה המצווה, ולא לוקח ריווח בעולם הזה, הרי שכרו כפול ומכופל לעולם הבא, שהרי קיים מצווה לשם שמיים לגמרי.

הכלל הוא שמצוות קריאת שמע הינה לקוראו פעם אחת בבוקר ופעם אחת בערב דווקא, ככתוב: בשכבך - ובקומך. לכן הקורא פעמיים בערב, אין הקריאה השנייה פוטרת ומוציאה הקריאה של בוקר, וכן למי שקורא פעמיים בערב.

באמת, נשים פטורות ממצוות קריאת שמע, לפי שהיא מצוות עשה שהזמן גרמה, ורק נכון הוא שיקבלו עליהן עול מלכות שמים, ויקראו לפחות פסוק ראשון.

הצלחה וברכה,

יעקב משה

  


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה