שאל את הרב - כללי

האם על שמשון שרתה רוחו של משיח ועוד

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום וברכה לרב! מה ההבדל בין צלחה עליו רוח השם כמו שפיעמה בשמשון הגיבור. כפי שנאמר בשופטים י"ג כ"ה: "ותחל רוח אלוהים לפעמו במחנה דן בין צורעה .. לבין רוחו של המשיח ? האם זו אותה רוח האלוקים המרחפת על פני המים ? ידוע שרוח ה´ יש רק אחת אין שתיים. רוח אלוהים מרחפת על פני המים זו רוחו של המשיח. לא הוזכר ששמשון הריח את האדם ושפט אותו? ועל המשיח אומרים שהוא יריח את האדם.... מרוח ההויה שתשרה עליו באותו תקופה. מה דעתך? האם הרוח ששרתה על שמשון היא הרוח שתהיה על המשיח? שאלה נוספת ברשותך. ידוע שיש בנפש האדם חמש דרגות; נפש, רוח, נשמה, חיה ויחידה (או בקיצור נרנח"י). מה קורה שאדם מגיע לשורש שלו? דרגת היחידה. האם יש לאדם עוד מציאות משל עצמו ? אפילו האדם הראשון לא זכה ליחידה אלא לחיה... האם מי שהשיג את דרגת היחידה ראה את הבורא? כי אומרים שהדרגה הזו לעולם לא יכלה להפגע... או למות. ( נאמר על מלך המשיח זיזכה לזו המדרגה) אשמח לקבל קצת מידע על הנושאים האלה. בתודה מראש דניאל.

תשובה

שלום רב!

שאלות טובות.

ברמב"ם מבואר שישנם מדרגות רבות בנבואה ורוח הקודש, ממשה רבינו ועד אחרון הנביאים ובעלי רוח הקודש. מסתבר ששמשון היה בעל רוח הקודש, רק לא במעלה הנבואית של משיח הקרוב למשה.

היחידה היא בדבקות מוחלטת בבורא יתברך, כרבי עקיבא שיצאה נפשו ב'אחד', כלומר בדרגת היחידה. ודאי שיש עוד לאדם מציאות משל עצמו, והיא על דרך דבקות של והיו לבשר אחד. מי שהשיג את דרגת היחידה נכון לומר שראה את הבורא, ככתוב: כי לא יראני האדם ו'חי', כלומר שלא יראני האדם במדרגת החיה, ולא ביחידה.

הצלחה וברכה,

יעקב משה


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה