הלכות ומנהגים

מתי הכי טוב לחנך ילדים לשמירת כשרות?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום וברכה , יש לי 2 שאלות: 1-יש לי 2 ילדים בגילאי 8 ו4,הם כמו רוב הילדים לא כלכך אוהבים לעזור ולסדר את הבית הם מתעצלים ועייפים ויש להם תירוצים ,בדרך כלל הם בסוף מסדרים אבל אם אני ישב להם על הראש וזה בדרך כלל לוקח הרבה זמן ועם הרבה תלונות,אין לי מושג למה הם ככה אבל הבנתי שכל הילדים ככה, בחודש האחרון מצאתי שיטה שדרכה הם מסדרים מהר ואפילו בשמחה ומבקשים עוד לעבוד ולסדר,השיטה היא טבלה שתלוייה על המקרר עם מטלות יומיות והיא מחולקת לימים,ברגע שהם מסיימים את המטלות היומיות שלהם הם מקבלים נקודה ובסוף השבוע הנקודות נספרות ועל כל נקודה הם מקבלים שקל.האם הדרך הזו של צו´פר ע"י כסף היא דרך נכונה?וחשבתי שאם לא אוכל לתת להם כסף הם יפסיקו לעזור אז מה החינוך שבזה? אודה לך על רעיונות חינוכיות להקניית חינוך לסדר . 2- האם ירק של גוש קטיף למהדרין עדיף על ירק רגיל ,והאם באמת אין בהם חרקים? תודה רבה.

תשובה


שלום רב!

שאלות טובות;

הדרך הזו של צ'ופר ע"י כסף היא דרך נכונה ומעולה ומצוינת, שהרי מדובר בכסף קטן. הכלל בחינוך הוא: מתוך שלא לשמה - בא לשמה, וכדברי הרמב"ם בפירוש המשנה. נוסף על כך, כמובן העיקר שלא לשכוח הדוגמה האישית בכל הנוגע לחינוך.

ירק גוש קטיף ודאי שהוא עדיף על ירק רגיל, ובאמת אין בהם חרקים כמו בירק רגיל, רק שתבדקו את הכשרות שעל האריזה, וגם תשטפו הירקות במים.

ברכה הצלחה;

יעקב משה


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה