חברה והשקפה

איך מתחזקים במצוות הביטחון ושאלות נוספות

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

ראשית ברצוני להודות על המידע שניתן לי. הוא אכן ענה בצורה ברורה ומסודרת על שאלתי נהנתי והתעשרתי מההרצאה. כעת יש לי שאלות נוספות כמובן , בעקבות ההרצאה: 1.מניין לאדם הביטחון שיקבל את שהוא רוצה כגון אותו בוטח שהאמין ובטח בה" שיתן לו 30000$. מניין שהקב´ה רוצה לתת לו סכום זה? אולי די לו בפחות? 2. אך עולים מדרגה לדרגה בדרגות הביטחון? 3. מה ההגיון שעומד מאחורי האמונה / הפעולה / העבודת ה" שהרב המרצה מסביר? כלומר איך מתישבת הסתירה בין מה שצריך לחשוב לפני הפעולה לבין מה שצריך לחשוב ולשכנע את עצמי אחרי הפעולה? 4. שאלה הנובעת מהשאלה הקודמת- איך עלינו להששתמש בהגיון ובשכל שהקב´ה נתן לנו? הרי שמי שלא משתמש בו עובר על ´בל תשחית´ ועל כך שהקב´ה נתן לנו ראש כדי שנשתמש בו ועוד שמי שאינו משתמש בו נוהג טיפשות, מצד שני המוח שלנו מוגבל מלהשיג בעינינים שמעל להשגתו כגון המצאות הקב´ה בעולמו, אם כך השאלה הברורה היא מתי ואך משתמשים בשכל ובהגיון? תודה מראש סיון.

תשובה


שלום רב!

שאלות טובות;

האמת, שהקדוש ב"ה הינו מתחשב ברצון האדם, [וככתוב: רצון יראיו יעשה וגו', ועוד], ולכן מאחר שהאדם רוצה ומבקש סכום מסוים, ממילא מתייחסים למשאלתו האישית.

אך לא כל אחד הוא בדרגת קרבת ה', עד כדי שיבקש לקבל כל שבא לו, וכל שמתחשק לו, ולכן האדם יכול להתפלל ולבקש תמיד כל רצונו וחפצו, ויסמוך על ה', היודע היטב מה ולמה וכמה ומתי לתת לו בדיוק.

התפילה והתהילים מסייעים לאדם לעלות בסולם מדרגות הביטחון. מי שקורא בכוונה, הוא מתעורר ומפנים מחשבות ותחושות אמת של אמונה וביטחון, עוז ותקווה.

גם מצוות שבין האדם לחבירו, מעשים טובים וגמילות חסדים ודיבורים טובים, מחזקים מידת הביטחון, מאחר שהאדם לבדו לא יגיע רחוק באמונתו ובעבודתו.

המצוות שבתורה כולה, הינם מסגרת בלבד לשכל והיגיון שלנו, ועלינו להשתמש בהם תמיד, כמו השבת שאנחנו יודעים מהתורה ומההלכה האסור והמותר, המצווה הרשות, ולמעשה כל אחד מקיים אותה לפי דעתו ושכלו, בהוצאות ובהקדמות ובהכנות לכבד ולענג השבת, לזכור ולשמור, וכיצד לנצל זמנה וקדושתה בצורה האופטימאלית האפשרית, וכן הוא בכל המצוות ודרכי החיים.

ברכה והצלחה;

יעקב משה    


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה