תורה ומדע

איך לעבוד את השם כשלא רואים את פרי עמלנו?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב! יש לי שתי בעיות שמקשות עליי בעבודת ה´: 1. אנו אמורים לעבוד את ה´ ככל יכולתנו, אולם כיצד ניתן לעשות זאת כשאנו חיים בעוה"ז כבשר ודם ואין לנו אפשרות להרגיש אפילו מעט מהנועם של העוה"ב? איך ניתן לחיות בעוה"ז הרבה שנים בעבודת ה´ מאומצת כשאנו לא רואים את פרי עמלנו? 2.קשה לי להבין את העניין שהקב"ה סובל כשרע לעמ"י ("עמו אנוכי בצרה", גלות השכינה), אני מרגיש שאנו חיים במעין משחק שהרי הקב"ה תמיד יכול לגאול את עצמו , ולכן קשה לי לעבוד את ה´ מכל הלב. תודה רבה

תשובה


שלום רב!

שאלות טובות;

האמת שעובדי ה' מרגישים אף בעוה"ז מעין נועם עוה"ב, וכמו בעונג שבת קודש שהיא מעין העוה"ב, וכן המתיקות של לימוד התורה הקדושה, ויש רשימת מצוות שאדם אוכל פירותיהם בעוה"ז - והקרן קיימת לו לעוה"ב, ובלשון הרמב"םהלכות מגילה וחנוכה פרק ב: שאין שם שמחה גדולה ומפוארה אלא לשמח לב עניים ויתומים ואלמנות וגרים וכו'. הכלל הוא שכל אדם מישראל מרגיש שמחה, הנאה ועונג בעבודתו, הכול לפי ערכו ומעלת מדרגתו.

האנשים חוטאים, ולעיתים מן ההכרח הוא להענישם ולהביא עליהם פורענות ח"ו, בשביל לעוררם בתשובה ושיתקנו מעשיהם, ובינתיים יש צער כביכול למעלה, הכול מסבל של למטה, וכמו האב שצריך לחנך ילדו בעונש, שמתייסר בסבל בנו, וכמו רופא מנתח המצטער עם מטופלו.

הצלחה וברכה;

יעקב משה 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה