תורה ומדע

תורה ומדע- שאלות

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב. איך אפשר להסביר את העובדה שדווקא אחרי המעשה הנורא של חם בן נח, שלאחר המעשה קילל נח את חם שיהיה עבד לאחיו ,וממש סמוך לאחר המבול שסמוך למעשה הנורא של חם, יצא ממנו המלך הראשון של העולם,של תרבות הרשע של האנושות הכי קרובה לזמן הקללה,שהוא נמרוד הרשע שבא מחם הרשע. השאלה-אם קולל שיהיה עבד, איך נהיה מלך כזה ששולט ומטיל אימה על עמים שיצאו משם ויפת? איפה הקללה הזאת באה אז לידי ביטוי? והיום גם אנו רואים שהם לא בדיוק כנועים וניכנעים לאור מה שקורה בעולם? אפשר לדעת איך נמרוד הרשע הגיע לעמדת שליטה כזאת על האנושות. להלן העובדות שקללות זה דבר שמשפיע וביחוד שיוצאים מפי קדושים. 1- ברית כרותה לשפתיים. 2-יעקב קילל בלא יודעין את רחל על עניין התרפים,ורחל מתה. 3-היה פחד של השבטים לאחר מכירת יוסף,שיעקב אבינו לא יתרגז ויקללם,דבר שהיה יכול להיות מסוכן להם. 4-משה רבינו-מחני נא מספרך,נגרם בזה שלא נכתב בפרשה. 5-רק רשע אחד כבלעם,הקב"ה הפך הקללה לברכה,והתורה מדגישה זאת! שזה היה מקרה מיוחד של התערבות השם. 6-יהושע בן נון-קללת יהושע על מי שיבנה את יריחו. 7-אליהו הנביא-קילל את אחאב כשכעס שלא ירד גשם. ועוד ועוד הרשימה ארוכה,ומוכח ממש שברית כרותה לשפתיים,ובפרט סכנה גדולה שיוצא דבר מפיהם של צדיקים,איזה דברים יכולים להיגרם. ומה בקשר לקללת נוח?לא היתה מגיע לו להתקיים? במה הוא שונה מהאחרים? ברצוני לציין ששאלותי לא נובעות מחוסר אמונה חלילה.לא רוצה להיתקל עם אדם שישאל שאלה, שלמשל עולה במחשבתי ,ושלא אדע לענות.רוצה להבטיח עצמי מכל הכיוונים. כי לא את כולם אני מצליך לשלוח לערכים. ויש לי עוד כמה שאלות שמטרידות אותי,אשלח ביום אחר. תודה וגאולה פרטית וכללית לעם ישראל. שנזכה לשבור את המם הסגורה של מצרים לחירות ונראה סוף סוף את בית המקדש עכשיו ממש אמן ואמן.

תשובה

 

שלום רב!

שאלה טובה ודברי טעם; באמת, נמרוד מלך דורות רבים אחרי נח, חם בנו, וכנען. נמרוד נולד לכוש, בן חם, בן נח. הרי יש עשרה דורות מנח עד אברהם, ואברהם בזמן נמרוד היה, והפיל אותו תוך כבשן האש.

ברש"י מפורש שהכנענים מרדו בבני שם, לפי שבתחילה, השמיים מלכו בארץ ובעולם, וכנען עבד היה, וכדברי נח, וכן היה בזמן הכיבוש של יהושע בן נון. גם לעתיד לבוא, שוב תתקיים נבואה זו, ולא תיבטל לעולם.

ברכה והצלחה;

יעקב משה


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה