הלכות ומנהגים

שאלה בנושא שניים מקרא ואחד תרגום

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב. בקשר לחוק לישראל, אני קורא בו מידי יום ברוך השם, ואני מתפלא שביום שישי כתוב, קריאה לליל שישי וליום שישי. מה הכוונה? לקרוא בבוקר שישי ובערב? ואין קריאה לשבת? מעמדות שבסוף אני גם אמור לקרוא בכל יום? אם אפשר לקבל קצת פירוט על סדר הקריאה ובתוך זה גם תשובה לשאלות הנ״ל אני אשמח. דבר נוסף, אם אני קורא בכל השבוע חוק לישראל אני קורא 2 מקרא ואחד תרגום? או שזה לא קשור וצריך לקרוא גם בנפרד 2 מקרא ואחד תרגום. בקשר לספר תהילים, אני גם בו קורא מידי יום. ואני מתקשה קצת להבין. המון סבל עבר דוד המלך, במיוחד מכיוון הסובבים אותו, אנשים בזו לו וזלזלו בו, עשו נגדו מזימות וניצלו אותו, הוא קיבל יחס קשה מהסביבה, ״גם איש אשר בטחתי בו, אוכל לחמי, הגדיל עליי עקב״ ובעוד מקומות מראה על צביעות של אנשים איתו. ואני לא מבין כי בסופו של דבר מדובר במלך, ולא סתם מלך ה-מלך של ישראל! כל כך הרבה מלחמות ניצח! מלך דגול צדיק וקדוש ללא עוררין, אין הרבה מילים שיספיקו לשבח את דוד המלך. מזרעו יצא המשיח! אז איך אפשר להתייחס אליו ככה, גם מבחינת כבודו, גם מבחינת קדושתו והקשר שלו לבורא עולם בצורה כל כך מובהקת, וגם מבחינת פחד, כי מי שקורא ולא מכיר את היסטוריית העם היהודי יחשוב שדוד המלך היה סתם מישהו נמוך וחלש אחרת איך יכולים לו ככה? מקווה שהסברתי את עצמי טוב, תודה רבה וחג שמח!

תשובה

 

שלום רב!

שאלות טובות;

אכן, הכוונה היא לקרוא ביום חמישי בלילה, הוא ליל שישי, וביום שישי בבוקר. באמת, אין קריאה לשבת. מעמדות שבסוף אינם חלק מחוק לישראל, ורק אם תרצה תקרא אותם.

אם תקרא בחוק לישראל כל פסוק פעמיים, ואחר כך תרגום, יצאת ידי חובת שניים מקרא ואחד תרגום. אם לא קראת את הפסוקים פעמיים, רק פעם אחת, אז צריך להשלים פעם נוספת קריאת הפסוקים פעם אחת בלבד ובלא תרגום.

דווקא בגלל עוצמת דוד המלך, וייחודו ומעלתו הנשגבה והקדושה, הוא סבל כל כך, לפי שקינאו בו, ולא הבינו אותו, ולכך רדפו אותו, והצרו לו, ובזכות שעמד חזק באמונתו ובבטחונו, זכה הוא וזרעו לעולם: דוד מלך ישראל - חי וקיים!

ברכה והצלחה;

יעקב משה 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שניים מקראשניים מקרא ואחד תרגום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה