אמונה

הרהורי עבירה קשים מעבירה

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, כמה שאלות (שלחתי אותן בעבר ולא נעניתי...): 1. אמי אמרה לי שהיא קראה שהרהורי עבירה חמורים מעבירה. האם נכון הוא הדבר? ואם כן, איך זה מסתדר עם "איזהו הגיבור הכובש את יצרו"? 2. באחרונה בעלי ניגש למכרז שרצינו מאד שיזכה בו. התפללתי לקב"ה שאם טוב הוא הדבר עבורנו, שבעלי יקבל את המשרה. אמרתי לקב"ה שבלי נדר, אם הוא יקבל את המשרה, אקפיד על מצוות כיסוי הראש, באותו יום קראתי את כל ספר התהלים, אמרתי לקב"ה שבלי נדר, אם הוא יזכה, במשך שנה אקרא מדי יום את הפרקים המתאימים לאותו יום בתהלים. לצערי, בעלי לא קיבל את המשרה, ואני חשה מאוכזבת מאד, אך אני יודעת שזהו רצון השם. איך אתה מציע להתמודד עם אכזבה זאת? בברכה ובתודה מראש.

תשובה

שלום וברכה

מדובר במי שרוצה להרהר הרהורי עבירה של זנות שעצם ההרהור בהם הוא חטא ועל כך נאמר הרהורי במעשה עבריה של זנות וכדו' חמור מאוד מאחר ובכך הוא פוגע בחלק העליון שבו חלק הנשמה - הנשמה היא המהרהרת להבדיל ממעשה שזה על ידי הגוף.

מי שיש לו הרהורי עבירה והוא דוחה אותם, בוודאי על כך נאמר איזהו גיבור הכובש את יצרו שיצרו ניסה לגרום לו לעבור עבירה והתגבר על כך.

2. אם תחפצי בטוב, שמעי לעצתי. התחילי ללכת כעת בכיסוי ראש אף שעדיין לא קיבלת מבוקשך מבורא עולם. בזה תזכי לפתוח שערי הצלחה לך ולמשפחתך ,אין ספק שכיסוי ראש מביא את השפע לבית ובפרט בענייני פרנסה וכמבואר בזוהר הקדוש בהרחבה.

לא תמיד יש את הזכות לבקש מבורא עולם שהוא יעשה את הצעד הראשון, לפעמים הקב"ה אומר פיתחי לי פתח כפתוח מחט ורק אחר כך אני אפתח לך כפתחו של אולם. היי חכמה חזקה וגיבורה, קבלי על עצמך צעד קדוש זה לקראת חג הפסח, אין לי ספק שבכך תצליחי לפתוח בעבורך שערי רחמים.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה