חברה והשקפה

מה יהיה בעתיד?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

למשיבים שלום, המצב בעולם והשנאה המתגברת כלפי היהודים מדאיגה אותי מאוד. אני מודעת לכך שאנו קרובים לגאולה ולביאת משיח אך מפחדת מאוד ממלחמת העולם השלישית הצפויה לפני. אני מפחדת לראות את ילדי סובלים מבלי שיש בידי את היכולת לעזור להם, מפחדת מאירן המאיימת להשמיד אותנו. מצד שני אני יודעת שעלי להאמין בה´ בלב שלם שהכל מאיתו יתברך ושאם כך הוא החליט אז הכל לטובה. אני מתפללת שהגאולה תבוא במידת החסד ולא במידת הדין. האם הפחד שלי והחרדות מעידים על חוסר אמונה שלמה בה´? מה עלי לעשות כדי להתחזק באמונה? והאם באמת הולך להיות פה בלאגן שלם עוד מעט?

תשובה

 

שלום רב!

שאלה טובה; הפסוק אומר: ברוך השם יום יום. יש להודות ולהלל לה' על כל יום שעובר בשלום, ולא צריך לחשוב על העתיד, מה יהיה וכו'. העיקר להתרכז ולהתעסק ולהתמקד בהווה.

האמת, שאף אחד לא יודע עתידות, מלבד הקדוש ב"ה הקובע. עלינו מוטל לסמוך ולהישען עליו, ואז ודאי הוא יעזור ויגן ויושיע לכל החוסים בו. השם מבטיח עזרה והצלה וחסות, אל כל מי שבוטח בו וסומך עליו.

התתפקיד שלנו הוא כאמור, רק להשתדל בהווה, ולהתחזק בתשובה ובמעשים טובים, בתורה ובתפילה ובגמילות חסדים. [לעיתים, יש צורך לפנות ולהתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום].

ברכה והצלחה;

יעקב משה 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה