אמונה

חיזוק האמונה והביטחון

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב! אני מאמינה גדולה בבורא עולם, אין לי ספקות או הרהורים בעצם קיומו, ואני משתדלת לעשות את רצונו. אבל לפעמים אני מרגישה שאני לא רוצה לשאול שאלות שאני לא מבינה כדי שלא תתערער לי האמונה וזה מאוד מציק לי כי אז אני מבינה שכן יש לי בעיה עם האמונה. אם תוכל להמליץ לי בבקשה על ספר טוב שממש מחזק את האמונה והבטחון בבורא עולם. ובהזדמנות הזו, אם תוכל להסביר לי בבקשה את זכות הבחירה של האדם. אם הקב"ה מכוון הכל והוא יודע הכל אז איפה הבחירה שלנו? הרי יש לו דרכים נסתרות לסדר הכל ולפעמים נשמעים סיפורים מופלאים על דרכי ההשגחה אז זה ברור שהוא מגלגל הכל בדרכיו שלו. למרות שבעיני האדם הבחירות הן שלו כי הוא עושה אותן כאן אבל אין אדם נוקף אצבעו מלמטה אלא אם כן מחריזים עליו מלמעלה. אז של מי באמת הבחירה??? שאלתי שאלה זו מספר פעמים ולא הבנתי את התשובה, אני אשמח אם תוכל לענות לי בצורה ברורה. שבוע טוב ותודה רבה!

תשובה

 

שלום רב!

שאלה טובה; לדעתי, כדאי לך לשאול כל שאלה שיש לך באמונה, וזה לא יזיק לך ח"ו, אלא להיפוך, כי יש תשובות אמת לכל השאלות, ורק תתחזקי ותוסיפי יותר באמונה.

ביחס לשאלת בחירה וידיעה, הנה חז"ל מסרו הכלל בידינו ואמרו: הכול בידי שמיים - חוץ מיראת שמיים, ע"כ, והמשמעות, אשר באמת אין האדם בוחר כלום, מפני שהכול בידי שמיים, ולא בידי האדם, מלבד דבר אחד, והוא יראת שמיים, תורה ומצוות, שכאן הקדוש ב"ה נותן לאדם בחירה חופשית מלאה, והאדם בוחר אם רוצה היא להיות טוב וצדיק או רע ברשע. 

ברכה והצלחה;

יעקב משה


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה