אמונה

מפחדת שהשם לא מקבל את תשובתי

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני בחורה בת 22 מאוד אוהבת את השם יתברך!! אני שומרת שבת כבר כמה שנים לבושה בצניעות. הבעיה!! עשיתי תשובה כמה פעמים מעומק הלב עם הרבה צער על דברים שעשיתי בעבר (עם גברים) ושוב נפלתי באותה עבר, ושוב ושוב. 1.אני פוחדת שהשם כבר לא מקבל את התשובה שלי!!! וזה מכניס אותי לצער ליאוש. במיוח היום שאני יודעת מה גודל החטא!! ואני קרובה להשם יתברך. 2. כל פעם שנפתי בעברה אז החזירו לי את כל החטאים? צריך לעשות תשובה על הכל מחדש שוב להזכיר את כל החטאים המרובים שלי? או מה שעשיתי עליו תשובה נמחק? ואם בראיתי מזיקים ואני עשיתי תשובה אבל הגבר לא עשה תשובה המזיקים עדין קיימים? עדין מקטרגים עלי? כובד הרב אני ממש ממש בצער הרב אני רוצה להיות צדיקה!! לעשות תשובה על הכל על כל החטאים להיות נקיה לפני השם להיות קודשה להביא ילדים צדיקים לעולם, בית כשר!! אשמח לתשובה במהרה תודה.

תשובה

שלום וברכה

1. הדברים ברורים בדברי הנביאים שהקב"ה מוחל וסולח שוב ושוב. אלוקינו מרבה לסלוח זאת אומרת הוא סולח ושוב האדם נופל ושוב הוא סולח.

2.על כל מה שחזרת בתשובה שלימה, נמחק לגמרי ואין לזה יותר זכר. אף אם חלילה את נופלת שוב, אין לך אלא חטא זה בלבד ואין מזכירין לך את העבירות הישנות חלילה.

לאחר התשובה המזייקם נהפכים למלאכי זכויות המלמדים עלייך זכות וכדברי חז"ל גדולה תשובה שזדונות נעשים לו כזכויות.

היי שמחה שאת זוכה לשוב  לבורא וזכרי את דברי הרמב"ם הל' תשובה פרק ז' 
(ד) ואל ידמה אדם בעל תשובה שהוא מרוחק ממעלת הצדיקים מפני העונות והחטאות שעשה אין הדבר כן אלא אהוב ונחמד הוא לפני הבורא כאילו לא חטא מעולם ולא עוד אלא ששכרו הרבה שהרי טעם טעם החטא ופירש ממנו וכבש יצרו אמרו חכמים מקום שבעלי תשובה עומדין אין צדיקים גמורין יכולין לעמוד בו כלומר מעלתן גדולה ממעלת אלו שלא חטאו מעולם מפני שהן כובשים יצרם יותר מהם:

בהצלחה, שבת שלום,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה